Spring naar bijdragen

Opstartprobleme


Recommended Posts

Hoi beste mensen

Mijn grand cherokee heeft het vandaag denk ik helaas begegeven

Vanmorge nog lekker kunnen rondrijden maar toen ik hem net wou opstarten wou hij niet meer. alarm ging steeds af en alle metertjes gingen op en neer

( eigenlijk niet opgelet of het normaal is maar viel me op )

Daarna merkte ik dat de radio de code vroeg ( als je hem vande accu haalt vraagt ie zon code. hoef ik jullie denk ik niet te vertelle mja xD )

Dus mijn vraag. Wat is er zo ong aan de hand . op het moment dat ik de sleutel helemaal doordraai gaat het alarm af en hoor ik een tikkend geluid vanuit de motor.

Gaat hier om een Grand Cherokee uit 99/2000 WJ

MVG Kaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg nieuwe accu

edit , voordat je een nieuwe koopt...

Test hem eerst een met startkabels of een andere accu of meet de oude accu door

hmm oke.. ik vind het dan wel raar want de radio deed het .. alle lampjes zelfs de lampen van de auto branden.. maar ik zal dit eens binnekort gaan proberen. heeft gelukkig geen haast

Bedankt alvast

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde mening.

Accu kan niet meer de startspanning leveren waarmee tijdens starten alle overige spanning wegvalt (vandaar radiocode o.a.)

Zelfde effect is mogelijk als je accupolen ietsies los zit(en).......

Hmm dat laatste kan heelgoed. ikheb namelijk wel eraangezeten maar niet zodandig dat ze los zoude kunnen gaan.. ik ga dit ook maar eens proberen

Bedankt voor de hulp mensen. zodra het probleem is opgelost post ik het wel hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere mogelijkheid, alhoewel wat minder waarschijnlijk schat ik zo in, is dat de accukabels inwendig versleten zijn. Maar ik zou inderdaad eerst eens beginnen met controleren of de kabels goed contact maken (schoonmaken & aanspannen). Als dat niet helpt dan even de accu laten doormeten en evt. een nieuwe aanschaffen.

Als je nog een originele, fabrieksgeïnstalleerde, accu hebt zou je, óók als ie niet kapot is, kunnen overwegen om deze te vervangen voordat de winter over enkele maanden weer begint. Een accu van 9 jaar oud overleeft een strenge winter meestal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik heb met een nieuwe accu precies hetzelfde probleem

Vanmorgen begon het alarm uitzichzelf te piepen. heb met startkabels proberen de auto te starten maar precies hetzelfde probleem.

Probleem 2 : Alarm gaat af terwijl ik niks doe. trap de rem in en alarm kapt ermee.. geen contact helemaal niks.. geen stroom.. accupolen maar lostgedraaid want anders bleef het alarm maar piepen.

Gr Kaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...