Spring naar bijdragen

APK afkeur remmen.


H.Groen
 Share

Recommended Posts

Kan iemand mij misschien helpen met het oplossen van het volgende probleem?

Voor de APK benodigde remtest gedaan, helaas bleek dat hij voor remt als een tierelier maar achter op beide wielen weinig tot niets.

Ik heb alles goed schoongemaakt ook de sensoren, ontlucht, remschoenen opgesteld, handrem gesteld. Kortom alles goed gecheckt. Maar helaas nog steeds een slechte score achter.

Het rem-pendaal voelt goed aan en er branden geen ABS lampjes. Als je de trommel aan de buiten kant vastpakt, iemand drukt het pendaal in, dan voel je dat de remschoenen tegen de trommel drukken, schijnbaar toch niet krachtig genoeg!

Wie, oh, wie, komt dit bekend voor en kan mij een hoop gemodder, frustratie en natuurlijk, last but not least, geld voor een garage bezoek besparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is de trommel niet tever ingesleten zodat je remschoennen niet ver genoeg naar buiten kunnen komen

en mischien de keurmeester eraan herrinneren dat er geen verhouding tussen voor en achter nodig is als hij achter remt dan is het goed mits links en rechts achter gelijk is

net als links en rechts voor

het is wel prettig als hij achter wel wat remt hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is de trommel niet tever ingesleten zodat je remschoennen niet ver genoeg naar buiten kunnen komen

en mischien de keurmeester eraan herrinneren dat er geen verhouding tussen voor en achter nodig is als hij achter remt dan is het goed mits links en rechts achter gelijk is

net als links en rechts voor

het is wel prettig als hij achter wel wat remt hoor

Indien de trommel te ver ingesleten zou zijn, zou ik het moeten zien aan het bekende opstaande randje , je weet wel dan krijg je de trommel moeilijk over de schoenen. Voorwat betreft de afkeur, wat jij mij verteld was mij niet bekend. Maar voor mij gevoel moet die achter toch ook wel remmen, lijkt me veiliger. Alvast bedankt voor je mee denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je remschoenen van de trommels nog dik genoeg zijn, dan moet je ze even checken of ze niet vet staan.

Kan gebeuren dat je achteraskeerring wat lekt en de remschoenen zuigen olie op.

Reinig ze eens met ontvetter en daarna goed laten drogen. Dan opschuren met schuurpapier en opnieuw monteren.

Dan regel je ze af, zodat het wiel niet meer kan draaien met de hand.

Rij dan even rond en na een tijdje moet het wiel terug vrij ronddraaien.

Veel kans dat het dan lukt.

Je mag ook je trommel opschuren, kan ook vettig staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Ik ontlucht voor en achter als het nodig is apart door de rubber remleiding (voorzichtig )plat te knijpen. Je zou dat ook kunen proberen: de voorremmen niet mee laten werken en kijken of de achterremmen dan wel goed werken. Ik weet alleen niet of je met stilstaande auto de remwerking achter voldoende kunt controleren. Momentsluitel misschien?

Voor het platknijpen van de remleiding gebruik ik een griptang met twee stukjes cv pijp van 22 mm er op; werkt prima zonder beschadiging.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens bedankt voor jullie reacties, vandaag APK en RDW goedgekeurd(steekproef).

Ik had de trommels opgeschuurd, de voeringen op de draairichting schuinafgeveild, de voeringen extra ontvet en de schoenen zo opgesteld dat de trommel er net over heen kon. Ontluchten was niet nodig maar de tip hierover hou ik in mijn gedachten. Volgens de keurmeester moeten de achterremmen wel een bepaalde waarde op de testbank aangeven, natuurlijk minder als de voorremmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...