Spring naar bijdragen

XJ 1990 Automaat, geen overdrive meer


patrick
 Share

Recommended Posts

Dag Jeepers,

Na een tijdje weinig gereden te hebben, (onlangs mijn ABS bendix-9 zelf vervangen voor conventioneel vacuum non-ABS systeem) merk ik dat mijn overdrive het bijna niet meer doet. En overdrive rijdt nou net zo lekker (en is wat minder onzuinig hahaha)

Het is een AW4 bak (4 echte versnellingen + overdrive).

De olie aan de peilstok ziet er nog goed uit en er zit voldoende in.

Hij schakelt prima, lijkt niet te slippen, prima kickdown, doet verder niet vreemd.

--> heeft iemand iets dergelijks wel eens meegemaakt en hoe is dit op te lossen?

thanks

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm. niet geheel zeker dat dit (zie jouw verwijzing naar het topic) dezelfde symptomen zijn, aangezien mijn koppeling niet slipt. In stand 'D' werkt alles goed behalve de Overdrive. (btw, ik heb niet 4'echte' versnelling zoals ik eerder zei, maar gewoon conform AW4, dus 3+ overdrive). Bij Chrysler zeiden ze overigens dat AW4 geen TCU heeft, iets dat ik nog moet controleren. Heb jij (wel) een TCU?

Ik ben nog niet zeker of de electronica goed is, maar op dit moment verdenk ik de mechanica: In de bak zelf zit een OD valve body, die ook gebruikt maakt van accumulators en is blijkbaar redelijk eenvoudig los te halen... klinkt als een dagje vrij nemen om te sleutelen.

(Ik zal in mijn gallery een AW4 diagnose diagram zetten)

Keep you updated.

thanks

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...