Mitchell2.24v Geplaatst July 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2008 Tijdens de strandrit had ik een koelingsprobleem. De temperatuur bleef oplopen, tot in het rood aan toe. Er zit een nieuwe thermostaat in, en bij normaal gebruik lijkt de temperatuur ook goed te zijn (klimt netjes tot iets onder de 100graden, en blijft daar dan). Zou het plaatsen van een restrictor de koeling kunnen verbeteren? Zie deze (klik) pagina voor een voorbeeld. Ik heb ook al het plaatsen van louvers overwogen, aangezien de hete lucht in de motorruimte nu niet echt ergens naartoe kan. Een grotere fan staat ook op de lijst met mogelijkheden, maar dat heeft volgens mij alleen zin als de lucht ook weg kan. Iemand ideeen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2008 Hoe was je rijstijl? Strandrit.. ik kan me voorstellen dat je veel meer toeren maakt over langere periode. Een soort van bergrit, daar worden motoren ook warmer van. Alleen in het rood, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien slipt de visco koppeling van de fan? Een grotere fan zal weinig uitmaken, maar een radiateur met meer koelvermogen wel degelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst July 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2008 wel in laag gereden? kan erg heet worden in hoog heb zelf nu Ogdak beetje nageaapt, heb verhoogd bij schanieren, helpt wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst July 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2008 Hoe was je rijstijl? Strandrit.. ik kan me voorstellen dat je veel meer toeren maakt over langere periode. Een soort van bergrit, daar worden motoren ook warmer van. Gezien de snelheid zat ik relatief hoog in de toeren, maar ben niet (ver/lang) boven de 2200 gekomen volgens mij. Alleen in het rood, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien slipt de visco koppeling van de fan? Een grotere fan zal weinig uitmaken, maar een radiateur met meer koelvermogen wel degelijk. Ja, echt in het rood is hij niet gekomen. Ik heb telkens pauzes ingelast om de boel af te laten koelen... De fan draaide wel, maar of die snel genoeg draaide weet ik niet. Ik heb laatst een 'truukje' gelezen van iemand die zijn visco anders 'afgesteld' had door een veertje te veranderen. De visco slaat dan eerder vast. En wellicht moet er sowieso een nieuwe op... Dat moet ik eens uitzoeken. wel in laag gereden? kan erg heet worden in hoog Een beetje van allebei. Door mijn onervarenheid in 4x4 heb ik wel een tijdje in hoog gereden. Vooral omdat ik geen verschil voelde qua prestatie. laag leek niet makkelijker te gaan. Maar ik weet inmiddels dat laag wel degelijk beter kan zijn, ook al voel je dat niet. heb zelf nu Ogdak beetje nageaapt, heb verhoogd bij schanieren, helpt wel. Hmmm, interessant. Even zoeken naar een thread met wat foto's... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst July 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2008 wel in laag gereden? kan erg heet worden in hoogheb zelf nu Ogdak beetje nageaapt, heb verhoogd bij schanieren, helpt wel. is wel makkelijk, 1 moeren van een kant los draaien, 2 verleng moer er op, 3 stukje m8 draadeind er in, 4 een buisprofiel erop en 5 moeren er weer op en vervolgens de andere kant. als je een beetje in de gaten houdt waar de moer heeft gezeten hoef je aan de afstelling niets te doen. kan wel nodig zijn de vanger vooraan iets te vertsellen suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.