Spring naar bijdragen

temp. sensor


Recommended Posts

heey jeepers

ik heb mijn cj7 nog niet zo lang maar vanaf het begin komt de temp. meter net even over het streepje in het groenen gedeelte.

er zit een gasinstalatie in en nu denk ik dat er een sensor met de verkeerde waarde,s in zit.

kan dat of heeft het misschien nog een andere oorzaak dat hij niet hoger aangeeft ?

gr. peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag

De benzinemeter en de temp . meter zijn vaak defect in een CJ, dus meet eerst de meters door voordat je je suf zoekt naar wat anders.

gr

Rob

heey rob

hoe kan je het beste die meters doormeten

ik heb zo,n multi meter maar electrisch is niet mijn sterkste kant

zou dus niet weten waar ik hem op moet zetten [ weerstand ????? ]:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is zit er een weerstandje, die zou je kunnen doormeten, tevens zou het je thermostaat kunnen zijn, maar weet bijna zeker dat het je meters zijn, doet je benzinemeter het wel goed ? meestal gaan ze beiden stuk door sluiting.

nieuwe kosten : http://www.jeep4x4center.com/jeep-cj7/gauges.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kontroleer eerst de water temperatuur met een losse (elektronische) meter. Draai hiervoor bij een koude motor de dop van je radiateur en hang de meet sensor erin. Start nu de motor en laat hem een tijdje lopen. De temperatuur zou nu langzaam op moeten lopen naar volgens mij ca 90 graden Celcius. Als dit zo is dan is je thermostaat inorde en zal hoogstwaarschijnlijk je sensor kapot zijn of misschien niet bij de meter horen (verschillende versies is verschillende weerstand is verschillende uitslag op de meter). Als de temperatuur veel lager blijft dan zal de thermostaat zelf vast zitten. Als je hem er toch uitheb kun je hem toch maar beter vervangen ipv losmaken en opnieuw gebruiken.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...