Spring naar bijdragen

deze lijkt me gaaf Dresden Breslau 2008


maurice coolen
 Share

Recommended Posts

Al iemand ervaring mee. Dresden Breslau 2008

http://www.4x4teamdrechtsteden.nl/dresden_breslau_2008.html

http://reinoud.van.leeuwen.net/DresdenBreslau2008/Recz0407/index.html

http://www.marathonrally.com/news/7188.0.html

Dresden Breslau 2008 wordt georganiseerd door Breitengrad, een klein organisatiebureau in Duitsland, dat samen met een groep vrienden en vrijwilligers de roue uitzet, alle voorbereidingen treft en tijdens de rally ervoor zorgt dat alles goed verloopt. Deelname aan de rally kun je vergelijken met een soort “all inclusive” vakantie. Je neemt je tentje mee, voor een kampeerplekje, avondeten ontbijt en lunch wordt gezorgd. Een team van Vlamingen, Walen, Oostenrijkers en Polen koken elke dag voor de deelnemers en servicemensen. Goed ontbijt, lekkere toetjes en stevige kost. Vanuit de organisatie is er hulp bij technische problemen, platte banden en ander onheil. Als je competitief meerijdt organiseer je dat zelf, maar wil je graag met je tentje achterin een waanzinnig avontuur meemaken dan kan dat ook. Gestrande voertuigen worden opgevist door de Lumpensammler. Grote bergingstrucks met laadbakken en gigantische kranen rijden aan het einde van de dag het parcours na om alle uitgevallen deelnemers op te halen. Soms is het druk, en dan moet je wel even wachten. Zo kwamen we 's nachts een team tegen dat 10 uur in de regen stond te wachten..

gaafff:B

bewerkt door maurice coolen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er inderdaad gaaf uit Rice!

Is alleen niet te hopen dat je achter die trucks aan moet/mag.....

OT: (nog) geen ervaring mee...;)

dat is waar maar ze kunnen ook van pas komen

dan heb je je lier ook niet nodig :lol:

is een mooi evenement 8 dagen

een verkorte dakar:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb ook voor de tweede keer meegedaan. Is toch wel zwaar maar de sfeer onder de deelnemers is perfect. Ben een keer naar Croatië geweest en daar was het veel te competitief. We rijden Unimog dus we hopen dat de volgende editie weer wat natter is. De vergelijking met Dakar zie ik niet zo, want heb mensen gesproken die al jaren de Dakar reden en op de Breslau na twee dagen hun auto kapot hadden.

www.breslau.be




			
		
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb 3x de Croatia trophy gereden.

dat competitief zijn bepaal je zelf net zoals wanneer je deelneemt aan Dresden-Breslau.

Maurice Ubags vraagt telkens of ik ook wil mee rijden;het ontbreekt mij tegenwoordig de financiele middellen om deel te nemen.

Voor Dresden Breslau hoef je wel geen extreme wagen om te gaan voor de winst.

Een bedrijfszekere wagen met een goede chauffeur en uitstekende navigator is het belangrijkste.

Volgens mij een wagen met een ongeveer een 100" wielbasis,spiraalveren en goede dempers. Een krachtige dieselmoter met handgeschakelde bak.

inschakelbare gesperde assen met 35" wielen en een snelle mechanise winch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...