Spring naar bijdragen

assen vervangen ??


alasso
 Share

Recommended Posts

Ik heb een vraag heb al van alles zitten lezen maar kom er niet echt uit

ik zoek een alternetief voor de assen die nu onder mijn jeep cj7 zitten

wil graag wat sterkere en bredere assen

Het is en cj7 uit 1980 met en 4.2 liter 6 inlijn motor hand geschakkelt

het is geen probleen als ik ze moet aanpassen als het kardan aan de voor kant maar aan de goede kant ziten achter ongeveer in het midden

Hoop op dat iemand wat weet

post-2070-12873019669381_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste combo (naar mijn mening) is:

Vooras van een wagoneer 74-79 met de outer knuckels van cj (de vooras van een scout kun je eventueel ook gebruiken)

achteras van een scout II (deze heeft het diff in het midden, die van een oude wagoneer zit uit het center).

Je moet dan wel de bevestiging van je bladveren buiten je chassis bouwen (effe googelen op outboarding springs)

Je jeep staat dan iets breder en is stabieler in terrein, maar niet te breed zodat alle proporties nog kloppen.

Heb deze assen ook liggen om onder mijn jeep te bouwen maar eerst de nieuwe motor.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allaso;

het zijn de cherokee's met bladveren en 4.2(258cu)/5.9360cu) of 6.6(401cu)moter;

En is zoals Steven uitlegt.

Wat Patrol-assen betreft; het zijn de spiraalgeveerde assen.

(oud type patrol met bladveren heeft een "soort" dana 44 assen)

De Y60 assen en Y61 assen van Nissan zijn zeer sterk en hebben 4.56 /1 verhoudingen. Het jongste model assen heeft grotere en sterkere homokineten. In Australie rijden ze zelfs 44" wielen op dit type as.

De achteras heeft van het fabriek uit een 100% inschakelbare sper en in de voor-as word meestal een airlocker gemonteerd. de vooras is een revoirs rotation. Aseen hebben voor en achter schijfremmen.En zijn niet duur te vinden...

Ikzelf rij op Toyota-assen:heb een spicer 18 tussenbak dus moeten bijde diff's aan de passagierskant liggen.

En onder de Cj5 ga ik volvo C303 assen monteren met 38" Tsl/sx banden .

Ben ook aan een CJ7 V8 bezig die een vooras van een C303 en een achteras van een C304 krijgt met dezelfde Tsl/sx banden. Ook word de carrosserie vervangen door een aangepaste Willy's MB -body...

Maar wat je ook steekt:het gaat toch ook stuk alleen duurt het mischien wat langer ;o)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft het verkeerd Steven:

Geert heeft OOK patrol assen onder zijn CJ7 gebouwd.(na een tip van mij)

hij heeft trouwens de 36"wielen met omgebouwde Hummer bead-lock velgen van mij gekocht...Ik had die gemaakt voor onder mijn CJ5 maar gebruikte ze te weinig en had 3setten banden liggen. Nu zocht ik terug zo'n velgen met magnesium ringen maar vragen ze zotte bedragen ervoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft het verkeerd Steven:

Geert heeft OOK patrol assen onder zijn CJ7 gebouwd.(na een tip van mij)

hij heeft trouwens de 36"wielen met omgebouwde Hummer bead-lock velgen van mij gekocht...Ik had die gemaakt voor onder mijn CJ5 maar gebruikte ze te weinig en had 3setten banden liggen. Nu zocht ik terug zo'n velgen met magnesium ringen maar vragen ze zotte bedragen ervoor...

foutje, was nog niet wakker.

Ben de laatste maanden al een aantal keer met geert gaan rijden: assen geven geen krimp (zelfs met zijn rijstijl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

Breedspoor assen van een cj 7 vanaf 1983 zo een optie zijn, je kan ook naar assen van een wagoneer gaan. Dan moet wel enige dingen gaan om bouwen.

Een Dana 30 widetrac heb ik nog nooit zien breken, dus waarom niet???

Breedspoor assen van een cj vanaf 1983 zijn prima er is niks mis mee, je moet dan ook geen hoofdrem cilinders gaan aanpassen enz enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...