Spring naar bijdragen

TJ vooras / powertrack in achter as


fr-ed
 Share

Recommended Posts

Wat heeft een TJ in de vooras anders??

ze adviseren hier front hubs alleen bij een TJ

For use with Dana Model 30 front axle and open carrier. Lose all the noise of that ratcheting style locker without losing any of the performance! The No-Slip Traction System still uses side gears and couplers with teeth similar to the Lock-Right™, but special speed sensing devices allow the teeth to fully lock and unlock without any ratcheting or clicking. No clutch discs or friction plates to wear out, either! The No-Slip provides 100% traction when driving straight but fully unlocks during cornering, allowing for easy steering and reduced wear. Installs easily into your carrier, and most of the time the carrier can remain in the vehicle during installation. Made of Zytanium, a 9310 carbonized steel, for high strength and durability. Applications for open and limited slip differential carriers are available. *For 1997-02 TJ's, a front hub conversion is recommended.

Bij de achter as inbouwen van een powertrax locker is dit veel werk ??

Heeft er iemand ervaring met de powertrax in een TJ alleen op de achteras

bewerkt door fr-ed
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ombouwen van de hub in de vooras is mij niet helemaal duidelijk.

Eerst zeggen ze dat de powertrack geen last heeft bij normaal gebruik, maar ze vinden een hub-concersie wel aan te raden.

Bij de TJ draait alles mee in 2WD, dus er zit wel iets in.

Hub conversie is vrij prijzig, maar erg prettig. Je hebt dan vrijloopnaven, waardoor je je as/diff bij normaal gebruik 'vrij' kan zetten.

Achter zou ik niet snel een auto-locker zetten, maar sommigen kunnen eraan wennen.

Regelbare sper is toch wel een stuk prettiger, alles blijft langer heel.

Maar ik kan niet in je beurs kijken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de achter as inbouwen van een powertrax locker is dit veel werk ?? Heeft er iemand ervaring met de powertrax in een TJ alleen op de achteras

Ik heb de powertrax no slip locker in mijn chrysler achteras zitten. Wel bij een cherokee XJ maar dat maakt niet uit. Ik heb hem zelf erin gezet en dat ging in een uurtje of 2 a 3.Tis vond ik goed te doen en de beschrijving is duidelijk! Het rijden heeft voor mij geen nadelen. Je hoort hem soms wel eens klikken. Tis een goedkopere oplossing als de andere lockers maar zoals Kameel al schreef. Er zijn zeer zeker betere oplossingen maar die kosten ook meer en kunnen niet zelf geplaatst worden. Dat moet je dan uitbesteden!

Ik heb ook een dana 30 vooras. Wel een Dana 30 HP en jij hebt een Dana 30 LP en mij werd geen hub conversie aangeraden in mijn vooras. Ik zou dan gebruik gaan maken van de Detroit true trac locker. Ik heb het zelf nog niet nagevraagd maar ga dat zeker doen of een hubconversie aan te raden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...