Spring naar bijdragen

Cruisecontrol functioneert niet - zekering?


Recommended Posts

Als ik mijn GC uit 2002 op cruise zet gaat er keurig een cruisecontrol lampje branden in het dashboard. Echter, wanneer ik een bepaalde snelheid wil instellen dan lukt dit niet en houdt hij deze snelheid dus niet vast.

Iemand vertelde me dat dit waarschijnlijk een zekering is omdat cruisecontrol systemen nooit zo snel stuk gaan. :bye1:

Ik heb het zekeringen schema in de onderhoudsboekjes er eens op nageslagen maar geen zekering gevonden die er mee te maken zou kunnen hebben, of heb ik iets over het hoofd gezien? :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaande informatie komt uit de WJ service manual.

Als de speed control niet werkt, controleer dan eerst de volgende punten:

1)A misadjusted brake (stop) lamp switch. This

could also cause an intermittent problem.

2)Loose, damaged or corroded electrical connections

at the servo. Corrosion should be removed from

electrical terminals and a light coating of Mopar

MultiPurpose Grease, or equivalent, applied.

3)Leaking vacuum reservoir.

4)Loose or leaking vacuum hoses or connections.

5)Defective one-way vacuum check valve.

6)Secure attachment of both ends of the speed control

servo cable.

7)Smooth operation of throttle linkage and throttle

body air valve.

8)Failed speed control servo. Do the servo vacuum

test.

Ik heb het electrisch schema ook, maar kan dit hier in dit topic niet posten...

GRRRRRRRRRRRRRRRRRR

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Jeeper. Het kan een versleten of slecht afgestelde remschakelaar zijn bij je pedaal.

Er zitten hier contacten in (dmv bruggen)die de stroom doorgeven aan je cruiscontrol.

In deze schakelaar zitten dus totaal 1 maakschakelaar met elk 2 contacten voor je remlichten en 2 verbreekschakelaars met elk 2 contacten voor de cruiscontrol en computer. De schakeltoleranties zijn echter zeer klein, dus inbranden en/of vuil hebben invloed. Hang me niet op aan details ,want er zijn natuurlijk jeepeigen weer een heleboel variaties. Meestal kan dit merken aan slecht funtioneren van de remlichten.

Zoek ook eens met een slangetje aan je oor naar sissende vacuumlekken, want dit komt ook nog weleens voor bij storingen van de cruiscontrol. succes met zoeken.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de remschakelaar inmiddels gelokaliseerd. Hoe kan ik deze het eenvoudigst verwijderen? Wil even een weerstand meter op de verschillende bruggen zetten.

Hallo. Welk type schakelaar is het? Met de 6 dradenstekker is met een kunstofschroefdraad/ribbelschacht en een stalen klemmetje op de steun gezet.

Hieruit steekt de schakelaarpen,die tegen je rempedaalarm aan drukt.

Als je het rempedaal intrapt,komt de pen iets naar buiten en de brug inwendig maakt verbinding met de draden rood en wit,zodat de remlichten gaan branden.

De andere 4 draden (kleuren?) zijn dan verbroken dmv de 2 andere bruggen die tegenover werken. Je zou deze dus aan de stekker kunnen doormeten.

Het afstellen van de schakelaar was bij mij een prutswerk, omdat de plastic ribbelschacht versleten is. Dus ik heb een speciale constructie gemaakt om het goed afte kunnen stellen. Moeilijk om dit zonder foto uitteleggen. Erafhalen is dus simpel eruitrekken en weer monteren is alleen gemakkelijk als alles goed en nieuw is. Stekker is wel los te nemen.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...