cherokeeho Geplaatst July 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2008 Als ik mijn GC uit 2002 op cruise zet gaat er keurig een cruisecontrol lampje branden in het dashboard. Echter, wanneer ik een bepaalde snelheid wil instellen dan lukt dit niet en houdt hij deze snelheid dus niet vast. Iemand vertelde me dat dit waarschijnlijk een zekering is omdat cruisecontrol systemen nooit zo snel stuk gaan. Ik heb het zekeringen schema in de onderhoudsboekjes er eens op nageslagen maar geen zekering gevonden die er mee te maken zou kunnen hebben, of heb ik iets over het hoofd gezien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2008 (bewerkt) Onderstaande informatie komt uit de WJ service manual. Als de speed control niet werkt, controleer dan eerst de volgende punten: 1)A misadjusted brake (stop) lamp switch. This could also cause an intermittent problem. 2)Loose, damaged or corroded electrical connections at the servo. Corrosion should be removed from electrical terminals and a light coating of Mopar MultiPurpose Grease, or equivalent, applied. 3)Leaking vacuum reservoir. 4)Loose or leaking vacuum hoses or connections. 5)Defective one-way vacuum check valve. 6)Secure attachment of both ends of the speed control servo cable. 7)Smooth operation of throttle linkage and throttle body air valve. 8)Failed speed control servo. Do the servo vacuum test. Ik heb het electrisch schema ook, maar kan dit hier in dit topic niet posten... GRRRRRRRRRRRRRRRRRR July 3, 2008 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jan 75 Geplaatst July 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2008 misschien zit je vacuum slangetje los. dat is het blauwe slangetje op de foto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2008 bij de WJ is dit wel een klein beetje anders... Ik heb hier nog een electrisch schema, maar ik kan het niet in dit topic plaatsen... mod: what's wrong ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2008 (bewerkt) hallo Jeeper. Het kan een versleten of slecht afgestelde remschakelaar zijn bij je pedaal. Er zitten hier contacten in (dmv bruggen)die de stroom doorgeven aan je cruiscontrol. In deze schakelaar zitten dus totaal 1 maakschakelaar met elk 2 contacten voor je remlichten en 2 verbreekschakelaars met elk 2 contacten voor de cruiscontrol en computer. De schakeltoleranties zijn echter zeer klein, dus inbranden en/of vuil hebben invloed. Hang me niet op aan details ,want er zijn natuurlijk jeepeigen weer een heleboel variaties. Meestal kan dit merken aan slecht funtioneren van de remlichten. Zoek ook eens met een slangetje aan je oor naar sissende vacuumlekken, want dit komt ook nog weleens voor bij storingen van de cruiscontrol. succes met zoeken. July 3, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeeho Geplaatst July 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2008 Dank voor alle tips, maar klinkt niet als iets wat je als een leek eenvoudig kunt opsporen of herstellen. Had gehoopt op een zekeringetje, maar ga er nu toch even een specialist naar laten kijken met jullie input uiteraard! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2008 Had gehoopt op een zekeringetje Dat heb ik ook al vaak gehad, ja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeeho Geplaatst July 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2008 (bewerkt) Ik heb de remschakelaar inmiddels gelokaliseerd. Hoe kan ik deze het eenvoudigst verwijderen? Wil even een weerstand meter op de verschillende bruggen zetten. July 5, 2008 bewerkt door cherokeeho Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2008 (bewerkt) Ik heb de remschakelaar inmiddels gelokaliseerd. Hoe kan ik deze het eenvoudigst verwijderen? Wil even een weerstand meter op de verschillende bruggen zetten. Hallo. Welk type schakelaar is het? Met de 6 dradenstekker is met een kunstofschroefdraad/ribbelschacht en een stalen klemmetje op de steun gezet. Hieruit steekt de schakelaarpen,die tegen je rempedaalarm aan drukt. Als je het rempedaal intrapt,komt de pen iets naar buiten en de brug inwendig maakt verbinding met de draden rood en wit,zodat de remlichten gaan branden. De andere 4 draden (kleuren?) zijn dan verbroken dmv de 2 andere bruggen die tegenover werken. Je zou deze dus aan de stekker kunnen doormeten. Het afstellen van de schakelaar was bij mij een prutswerk, omdat de plastic ribbelschacht versleten is. Dus ik heb een speciale constructie gemaakt om het goed afte kunnen stellen. Moeilijk om dit zonder foto uitteleggen. Erafhalen is dus simpel eruitrekken en weer monteren is alleen gemakkelijk als alles goed en nieuw is. Stekker is wel los te nemen. July 5, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeeho Geplaatst July 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2008 Bedankt voor de uitleg Wim, ik ga er ns mee aan de slag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeeho Geplaatst July 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2008 Heb de remschakelaar met de tips van Wim eenvoudig kunnen demonteren en heb de schakelaar over de verschillende bruggen doorgemeten. Deze werkt echter 100% correct en is zelfs nog als nieuw! De remschakelaar is dus niet de oorzaak. What's next? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2008 vacuum leidingen checken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeeho Geplaatst July 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2008 Inmiddels staat de auto voor een beurt bij de dealer. Ik laat wel even weten wat de uiteindelijke diagnose/oorzaak was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2008 Ok, doen ! Ben zeer benieuwd. Kunnen we steeds iets bijleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeeho Geplaatst July 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2008 Het waren inderdaad 2 vacuum leidingen die broos geworden waren en waar kleine scheurtjes in zaten. Hierdoor werkte het vacuum niet meer. De 2 slangetjes konden eenvoudig vervangen worden en de cruisecontrol doet t weer perfect! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2008 Gelukkig maar weer. In ieder geval is je remschakelaar ook mooi schoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2008 Het waren inderdaad 2 vacuum leidingen die broos geworden waren Hoera ! frans heeft weer goed gegokt... had beter vanmorgen van die spiegel af gebleven... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.