Spring naar bijdragen

peugeotbak verv door ax15


Downsouth
 Share

Recommended Posts

In principe past de bak gewoon achter de motor. Bij een exemplaar uit '90 tot '94 is er geen aanpassing op de motor nodig. Wel moet je zorgen voor het juiste druklager. De latere typen hadden een uitwendige koppelingscilinder, en zijn wel toepasbaar met wat extra werk en onderdelen.

Vanaf eind '95 ofzo is de ingaande as wat dikker geworden. Kan ook gebruikt worden, maar met weer wat meer aanpassingen, zoals een ander toplager.

De uitgaande kant van de bak is een ander verhaal. Koop je een AX15 mét tussenbak als set, is er niets aan de hand. Koop je een losse AX15, dan moet je de ingaande as van de tussenbak normaal gesproken vervangen door een exemplaar met 23 splines. De BA10/5 heeft er 21, op enkele zeldzame exemplaren na, die er ook 23 hebben.

Het vervangen van de ingaande as is goed te doen, maar een beetje kennis van techniek ( of goede deskundige hulp) is wel prettig, want de tussenbak moet darvoor grotendeels uit elkaar.

De montage van de AX15 op de traverse wijkt wat af van de BA10/5. Het mooiste is om een traverse van een YJ met AX15 te gebruiken.

Kortom: Zoek een bak, mét tussenbak en traverse, druklager, steunrubber en tussenbakbediening uit een '90 tot '93 YJ, en je hebt het bolt-on.

Bij andere combinatie's zul je wat aan het fiegelieren komen, maar passen doet het uiteindelijk altijd!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is hoop ik nog niet nodig, was voor het moment meer nieuwsgierigheid. Hoor nu al tijdje een gerommel aan onderkant en hoopte dat met kruisjes vervangen het opgelost was maar nee, ook achterdiff gecontroleerd en zier er allemaal prima uit en geen rare speling. Nu zit ik te denken aan lager in tussenbak of ergens iets in de versnellingsbak. Dat van die spline wist ik al en dus wil ik als het nodig is meteen alles aanpakken en meteen van die peugeotbak af komen. Wordt indien nodig dan bak en tussenbak van 90/93 met alles erop en eraan. Bedankt voor nuttige info en als het zover is weet ik bij wie vragen kan stellen:whistle:Groetsjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...