Spring naar bijdragen

aandrijfas tuning


Dion
 Share

Recommended Posts

ik kom wat lengte te kort met een nieuwe aandrijfas voor me XJ

geen enkele aandrijfas van sjeep uit dat bouwjaar past, dus zijn we genoodzaakt een beetje te knippen en plakken. (iets met een andere tussenbak of dieselversnellingsbak)

nu vind ik die dubbele kruisjes het enige wat wel goed werkt bij jeep, dus leek het mij wel een handige oplossing om wat ruimte en stevigheid te winnen door het een en ander te veranderen:

Dus:

k8aca071fhls6shr8ho0.jpg

mensen hier ervaring mee?

gaat dit goed komen met vibraties enzo? (origineel zit er 1 kruisje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom wat lengte te kort met een nieuwe aandrijfas voor me XJ

geen enkele aandrijfas van sjeep uit dat bouwjaar past, dus zijn we genoodzaakt een beetje te knippen en plakken. (iets met een andere tussenbak of dieselversnellingsbak)

nu vind ik die dubbele kruisjes het enige wat wel goed werkt bij jeep, dus leek het mij wel een handige oplossing om wat ruimte en stevigheid te winnen door het een en ander te veranderen:

Dus:

k8aca071fhls6shr8ho0.jpg

mensen hier ervaring mee?

gaat dit goed komen met vibraties enzo? (origineel zit er 1 kruisje)

Hoi Dion,

Ben jij dan wezen kijken voor een originele aandrijfas? Ik heb van de eigenaar (dus niet de oorspronkelijke bouwer) waar jij hem van gekocht heb gehoord destijds dat de aandrijfassen van deze cherokee toen verlengd en verstevigd zijn. Ik neem aan dat jij de achteras bedoelt?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat hier om de vooras,

achter is het ook een aangepaste aandrijfas! :D

de langere as die je op de foto ziet is degene die eronder vandaan komt. (heeft veel speling op het schuifstuk)

Ok duidelijk. Ik rij voor nog met mijn originele aandrijfas. Met die 6.5 inch verhoging had ik geen problemen en ik heb er niks aan veranderd. Dus jij zou ook gewoon uit de voeten moeten kunnen met een originele aandrijfas. Tenzij de aandrijfas van een 2.5 diesel korter is als een 4.0 benzine maar dat betwijfel ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar van het dubbele kruisje systeem geval afgezien, werd wat veel werk voor weinig resultaat :P

Michel, hoe duur waren die axle seals waar je me laatst wat uitleg over gaf? me vader gaat maandag langs B&S voor wat keeringen en rubbers, dan kan dat ook gelijk gefixed worden, want het is elke keer een feest van modder en zand daar binnen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dion,

Ik heb ze besteld in Amerika bij rustysoffroad. Ik betaalde 59 dollar maar moest nog een paar kleine dingen hebben zoals nieuwe swaybar mounts en 2 klemmen voor de spiraalveren en 2 tierods voor een trackbar. Ik was 110 dollar aan transportkosten kwijt voor het totaal.

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...