The Kick Geplaatst May 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2008 Heb gemerkt (wist dat al langer) dat er hoognodig iets aan m'n vering moet gebeuren. De flex van m'n 4" ProComp is niet om over naar huis te schrijven. Heb nu 2 mogelijkheden: 1/ een paar bladen er tussen uit halen 2/ ander verenpakket monteren Wat betreft een ander 4" verenpakket, zou ik graag wat ervaringen van andere CJ-7 rijders horen. Welk fabrikaat en welk type en wat zo ongeveer de prijzen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst May 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2008 Heb zelf al goeie dingen gehoord van rusty´s offroad... Ik heb sinds vorig jaar ook een ander 4" verenpakken onder mijn cj. Ben ik super tevreden over (oude was een ramp). Weet alleen niet welk merk.... Mijn "oude" pakket was geloof ik trailmaster... Zou eens op mijn duitse fahrzeugbrief moeten kijken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2008 Iedereen (behalve Steven) heeft blijkbaar de standaard veren nog onder z'n CJ-7 zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst May 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2008 Ik heb geen 4" maar 2,5" van Rancho onder de CJ zitten. Tot nu toe heb ik nog geen klagen over de flex. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2008 Heb voor zaterdag afgesproken met Nico in Wommels. Eens zien wat er op voorraad is of op zeer korte termijn leverbaar. Voor dat ik naar Noorwegen ga wil ik de vering aangepast hebben. Tevens de sway bar lossen en langere RVS remleidingen monteren. Natuurlijk ook een nieuwe vrijloopnaaf links-voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst May 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2008 Iedereen (behalve Steven) heeft blijkbaar de standaard veren nog onder z'n CJ-7 zitten. Dat is het niet Hans maar ik rijdt zelf ook met procomp. Ik heb er black diamond onder gehad en dit is een heel goed en betaalbaar systeem dat zeer goede flex-eigenschappen bezit en uitstekend rijdt op het asfalt. De reden dat het er bij mij onder vandaan is gegaan is dat het gewoon niet opgewassen was tegen het gewicht van mijn Jeep. Door alle bepantsering, 2 lieren, extra accu's enz. is de wolf natuurlijk veel zwaarder dan een gemiddelde Jeep. Procomp is onder een normale Jeep inderdaad zeer stug maar onder een zware Jeep werkt het juist weer prima..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst May 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2008 Heb voor zaterdag afgesproken met Nico in Wommels. Eens zien wat er op voorraad is of op zeer korte termijn leverbaar. Nico komt ook wel met een goed advies... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2008 Kijk hier ook eens Hans http://www.rubiconexpress.com/Jeep-CJ-Suspension-Systems.aspx?XnPath=173,182&Vid=FBDAC45676315 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2008 Kijk hier ook eens Hanshttp://www.rubiconexpress.com/Jeep-CJ-Suspension-Systems.aspx?XnPath=173,182&Vid=FBDAC45676315 Was al op diverse sites geweest Hans, ook op die van Rubicon Express. Alle fabrikanten prijzen (logisch) hun eigen waren aan. Zou de ervaringen van CJ rijders willen horen die een verhoogd verenpakket hebben. Bijvoorbeeld, zoals de info die Ron en Charlie gaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2008 Hallo Nog even dit, een wrangler Yj verschilt niks van een cj in gewicht, dan wel dat het veren pakket iets breder is vanwege de ophang punten. Dus wat betreft de veren kun het bijna met elkaar vergelijken, het ene pakket is stug en het andere is soepel, en daar tussen zal ook nog wel iets zitten. Volgens mij koop je nooit het ideale pakket. Ik heb bij mijn yj bladen weggehaald voor en achter, resultaat het veer als een gek ook in toertochten kan ik maar raak planken, of niet SMARTLAP. Je hebt dan wel kans dat je pakket iets inzakt maar wat zou het. Het is een verenpakket, de naam zegt het toch, dus moet het ook willen veren. Ik zou bladen weghalen en kijken hoe het gaat, ik weet zeker dat het dan een beter pakket is dan wat je koopt en je houdt je centen mooi in de beurs. nou doeeeeeeeeeei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2008 Hallo........... Ik zou bladen weghalen en kijken hoe het gaat, ik weet zeker dat het dan een beter pakket is dan wat je koopt en je houdt je centen mooi in de beurs. nou doeeeeeeeeeei He Aitze, het advies dat je me in Ballenstedt gaf zal denk ik ook wel gebeuren: een paar bladen er tussen uit dus. Was al bijna gebeurd in Ballenstedt ..... Morgen ga ik op de koffie bij Nico (zie je daar misschien ook wel?). Was ook benieuwd naar ervaringen met andere fabrikaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst May 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2008 Ik denk inderdaad ook dat dat een mooie oplossing zou zijn. Goedkoop en je hebt er zelf de hand in hoe soepel of stug je het wilt hebben. Bovendien kun je als je veren wat ouder worden er weer een blad tussen gooien tegen het inzakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2008 Vandaag ff bij Nico geweest en een "veren-plannetje" gemaakt. Bestaand pakket wordt aangepast: #veerschommels worden iets naar binnen verplaatst (de hoek is nu te klein waardoor inveren moeilijker gaat) # onderste blad wordt verwijderd (vering zal dan wat soepeler worden) # beugels om de veren vergroten (bladen hebben dan meer ruimte om door te buigen) # shocks testen en evt nieuwe (langere) monteren Dinsdag 27 mei gaan we dit klusje klaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bumper Geplaatst May 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 Maandag is het de 26ste ... (mooie dag om naar het noorden te rijden ) En suc6 met het klusje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 Hallo Hans Je moet het onderste kleine/korte blad er niet uit halen, deze zorgt ervoor dat je pakket niet doorzakt. Dit heb ik gedaan het 3e en 5e blad van boven eruit halen, dat je de 2 of 3 hoofdbladen overhoud en dan de korte eronder. Wat dan kan zijn is dat je de beugels over moet zetten op een ander veerblad, dat gaat prima, gaatjeboren verzinken en een verzonkenkop schroef erin en klaar is kees(hans). Wat betreft de punt van de ophanging van je shakel verzetten daar zou ik nog maar even mee wachen, doordat je veerpakket inzakt zal het ook langer worden en nemen de shakels vanzelf wel de goede stand aan. Voor iets schuin naar voren en achter iets schuin naar achter. Gewoon eerst met de bladen rommelen en dan gaan rijden. ik hoort het wel hoe het afloop nou dooooooooeiiiiiii Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.