Spring naar bijdragen

4" verenpakket CJ-7


Recommended Posts

Heb gemerkt (wist dat al langer) dat er hoognodig iets aan m'n vering moet gebeuren.

De flex van m'n 4" ProComp is niet om over naar huis te schrijven.

Heb nu 2 mogelijkheden:

1/ een paar bladen er tussen uit halen

2/ ander verenpakket monteren

Wat betreft een ander 4" verenpakket, zou ik graag wat ervaringen van andere CJ-7 rijders horen.

Welk fabrikaat en welk type en wat zo ongeveer de prijzen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf al goeie dingen gehoord van rusty´s offroad...

Ik heb sinds vorig jaar ook een ander 4" verenpakken onder mijn cj.

Ben ik super tevreden over (oude was een ramp). Weet alleen niet welk merk.... :D

Mijn "oude" pakket was geloof ik trailmaster... Zou eens op mijn duitse fahrzeugbrief moeten kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor zaterdag afgesproken met Nico in Wommels.

Eens zien wat er op voorraad is of op zeer korte termijn leverbaar.

Voor dat ik naar Noorwegen ga wil ik de vering aangepast hebben.

Tevens de sway bar lossen en langere RVS remleidingen monteren.

Natuurlijk ook een nieuwe vrijloopnaaf links-voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen (behalve Steven) heeft blijkbaar de standaard veren nog onder z'n CJ-7 zitten. :blush:

Dat is het niet Hans maar ik rijdt zelf ook met procomp.

Ik heb er black diamond onder gehad en dit is een heel goed en betaalbaar systeem dat zeer goede flex-eigenschappen bezit en uitstekend rijdt op het asfalt.

De reden dat het er bij mij onder vandaan is gegaan is dat het gewoon niet opgewassen was tegen het gewicht van mijn Jeep.

Door alle bepantsering, 2 lieren, extra accu's enz. is de wolf natuurlijk veel zwaarder dan een gemiddelde Jeep.

Procomp is onder een normale Jeep inderdaad zeer stug maar onder een zware Jeep werkt het juist weer prima.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was al op diverse sites geweest Hans, ook op die van Rubicon Express.

Alle fabrikanten prijzen (logisch) hun eigen waren aan.

Zou de ervaringen van CJ rijders willen horen die een verhoogd verenpakket hebben. Bijvoorbeeld, zoals de info die Ron en Charlie gaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Nog even dit, een wrangler Yj verschilt niks van een cj in gewicht, dan wel dat het veren pakket iets breder is vanwege de ophang punten.

Dus wat betreft de veren kun het bijna met elkaar vergelijken, het ene pakket is stug en het andere is soepel, en daar tussen zal ook nog wel iets zitten.

Volgens mij koop je nooit het ideale pakket.

Ik heb bij mijn yj bladen weggehaald voor en achter, resultaat het veer als een gek ook in toertochten kan ik maar raak planken, of niet SMARTLAP.

Je hebt dan wel kans dat je pakket iets inzakt maar wat zou het.

Het is een verenpakket, de naam zegt het toch, dus moet het ook willen veren.

Ik zou bladen weghalen en kijken hoe het gaat, ik weet zeker dat het dan een beter pakket is dan wat je koopt en je houdt je centen mooi in de beurs.:blush:

nou doeeeeeeeeeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

...........

Ik zou bladen weghalen en kijken hoe het gaat, ik weet zeker dat het dan een beter pakket is dan wat je koopt en je houdt je centen mooi in de beurs.:blush:

nou doeeeeeeeeeei

He Aitze, het advies dat je me in Ballenstedt gaf zal denk ik ook wel gebeuren: een paar bladen er tussen uit dus.

Was al bijna gebeurd in Ballenstedt ..... :lol:

Morgen ga ik op de koffie bij Nico (zie je daar misschien ook wel?).

Was ook benieuwd naar ervaringen met andere fabrikaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ff bij Nico geweest en een "veren-plannetje" gemaakt.

Bestaand pakket wordt aangepast:

#veerschommels worden iets naar binnen verplaatst

(de hoek is nu te klein waardoor inveren moeilijker gaat)

# onderste blad wordt verwijderd

(vering zal dan wat soepeler worden)

# beugels om de veren vergroten

(bladen hebben dan meer ruimte om door te buigen)

# shocks testen en evt nieuwe (langere) monteren

Dinsdag 27 mei gaan we dit klusje klaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hans

Je moet het onderste kleine/korte blad er niet uit halen, deze zorgt ervoor dat je pakket niet doorzakt.

Dit heb ik gedaan het 3e en 5e blad van boven eruit halen, dat je de 2 of 3 hoofdbladen overhoud en dan de korte eronder.

Wat dan kan zijn is dat je de beugels over moet zetten op een ander veerblad, dat gaat prima, gaatjeboren verzinken en een verzonkenkop schroef erin en klaar is kees(hans).

Wat betreft de punt van de ophanging van je shakel verzetten daar zou ik nog maar even mee wachen, doordat je veerpakket inzakt zal het ook langer worden en nemen de shakels vanzelf wel de goede stand aan.

Voor iets schuin naar voren en achter iets schuin naar achter.

Gewoon eerst met de bladen rommelen en dan gaan rijden.

ik hoort het wel hoe het afloop nou dooooooooeiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...