Spring naar bijdragen

amc 360 motor loopt slecht!


Fryslan-Jeeper
 Share

Recommended Posts

hallo,

ik heb net een jeep gekocht en de motor loopt slecht. de man waar ik hem van kocht heeft gezegd dat hij lang stil heeft gestaan

hij heeft wat carterdruk maar niet ernstig. heb al van die flush in het carter gegooid om het blok van binnen te reinigen. Heb ook de onstekings volgorde gecontroleerd en dat klopte. Nieuwe bogies, olie- en benzinefilter er op gezet.

Carburateur schoongemaakt waardoor hij al stukken beter liep maar nog niet lekker, net of mist hij een paar. Heb ook gecontroleerd of overal vonk was en dit was zo. Heb compressie gemeten waarbij de meesten rond de 8 en 9 bar zaten en eentje van 10 en twee van 7 en 7.5, dit is niet helemaal goed maar dit zal toch niet de oorzaak zijn van het slechte lopen. Ook worden de bougies pik zwart, dit zal wel met de slechte verbranding te maken hebben. ooh ja, hij zuipt ook nog eens als de klere. een half uurtje stationair draaien en hij slokt zo een vijf liter kan weg of is dit normaal?

heeft iemand tips voor mij?

alvast bedankt

met vr. gr. niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

compressie moet minimaal 120 - 140 Psi (8,25 - 9,65 Bar) zijn.

Het verschil tussen hoogste en laagste waarde mag maximaal 30 Psi zijn (2 Bar)

Met wat geluk blijven een paar zuigerveren hangen en is het met een flinke motorreiniging opgelost. Met wat minder geluk mag je de motor opereren om de binnenkant te bekijken....

Zwarte bougies kunnen veroorzaakt worden door een te rijk mengsel en slechte verbranding. Is het luchtfilter ook vervangen?

Bekijk ook eens de binnenkant van de verdelerkap. Als de wagen lang heeft stilgestaan kunnen de kontakten ingevreten zijn. Er komen dan nog wel vonkjes, maar niet erg krachtig en regelmatig.

succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...