Spring naar bijdragen

eerste hulp bij (jeep) ongelukken


Recommended Posts

Kunnen jullie techneuten mij vertellen wat ik nou eigenlijk bij me MOET hebben

Ruimte achterin is beperkt en ik wil een kistje samenstellen met het hoognodige.

bv paar reserve kruisjes welke sleutels en tangen moet ik bij me hebben om die te verwisselen???Welke maten steekringsleutels bv. Voel me nu nooit op mn gemak als ik een gat in duik omdat ik me afhankelijk voel van anderen en enige wat ik nu bij me heb is de hond en mn fototoestel.( en Marian natuurlijk)

Ik hoor graag goeie sugesties

Hans worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Eelco@Oct 4 2004, 19:46

Heb een PB'tje naar je gestuurd met een lijstje die ik gehad heb. Heb alles gekocht op de differentieel olie en HighJack na.

<div align="right">

tanx gaan we aan werken en een paar reserve kruisjes ?? op het lijstje, neem aan dat je die toch wel hebt?

en nog wat moet er speciale motorolie in een 4.0 HO ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff ik ga op reis en neem mee net gelezen ok bedankt

weten jullie of de aanhanger van Ruud te koop is.

Hoe kan ik nou in vredesnaam een reserve Jeep meenemen achter dat kleine achterbankje in de rengeler ????? Nu snap ik ook waarom Hendrik met een Nissanpatrol rijd en een jeep meesleept op een aanhanger naar een speelplaats.

Wordt dus afstrepen van de 5 A4 tjes die jullie aanbevelen frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de liefhebbers.....ik heb onlangs een checklist in elkaar gezet met onderdelen,kampeerbenodigdheden,off-road materiaal,etc.

ik wil niet beweren dat de lijst meteen perfect is voor iedereen maar er staat verdomd veel op (ook al had ik afgelopen weekend geen bougies bij me die er wel opstaan.. frusty.gif )

de lijst is opgemaakt middels word perfect dus je kunt hem naar eigen wensen aanpassen.

intresse?

yes.gifyes.gif =ff je e-mail adres naar me pb-en dan mail ik hem naar je toe..

no.gifno.gif =het hoeft niet hoor.....tssssss...

bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zit er in mijn koffer?

1. sleeplint

2. boomlint

3. snatch blok

4. kruissleutel (voor de wielbouten)

5. 48" Hi-lift Jack

6. PET fles 1.5 liter water

7. werk-handschoenen (van die stevige lederen met wollen binnenkant)

8. bus 10W40

9. flesje remolie

10. flesje clutch-oil

11. electrisch pompje (om banden terug op te pompen)

12. plooibaar schopje

13. bijl

14. setje harpsluitingen (maar dan van die 5000 kg stevige - geen zeilboot spul!)

15. compact gasvuurtje

16. gevechtsrantsoen (eeuwig lang bewaarbaar en je kan er 24 uur lang van genieten, alleen schijt je achteraf konijnekeutels: oppassen voor de emaille van jouw WC-pot)

17. nylon zip-ties

18. bus WD40

Dit alles past in een plastic box (Curver ActionPack) en ik kan er zo'n twee net naast elkaar plaatsen in m'n koffer (XJ). De andere box kan dan gebruikt worden voor tenten en slaapzakken of in mijn geval voor surfpakken, trapezes en mastvoeten. De twee boxen naast elkaar geven je een mooi platformpje om nog meer op te stapelen...

Aan m'n broeksriem hang ALTIJD (zelfs als ik in maatpak rondloop - tot grote ergernis van m'n echtgenote tijdens onze huwelijksdag vorig jaar) een Leatherman... Daar heb ik voldoende aan...

Met dit alles heb ik nog nooit beroep moeten doen op derden tijdens mijn tochtjes - en ik ga meestal alleen op stap (wel met een paar in de wagen, doch zelden met meerdere voertuigen)

Eénmaal heb ik de pechverhelping moeten opbellen, maar toen waren we met z'n vijven op stap in de Ardennen met een Dodge WC51 anno 1942 (euh... mijn vrijgezellenweekend met de vrienden) en hebben we de alternator van de Dodge NDK geholpen (NDK = Naar De Kl*ten). Gelukkig op de openbare weg en niet in één of ander donker bos (illegaal in België!)

Suggesties altijd welkom...

Just my cent,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...