Spring naar bijdragen

airco en achterremlichten


Recommended Posts

Ben al even aan het touren met m'n Grand Cherokee, er zijn toch een paar kleine dingen.

1. Hoe zit het nu met de airco. Het lijkt erop dat hij niet afslaat. Na 3 uur te hebben gereden krijg je echt een droge keel (!) De airco staat volgens het display niet aan (ijscristalletje).

2. Bij afremmen op de snelweg (100 km) schuden de voorwielen een beetje (schijven krom?).

3. Storing op het display dat de achterlichten het niet doen. Ze doen het dus wel. Volgens mij gaat het over de remlichten. Elke keer als ik rem krijg je de melding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de eerste 2 punten kan ik je niet helpen... sad.gif

Met de derde waarschijnlijk wel...

Mogelijk heeft één van de achterlichten geen of slechte massa. Alleen verlichting is dan geen probleem, de lamp neemt dan massa via de remlicht lampjes. Zodra je echter op de rem trapt, kan dat niet meer, omdat dan de remlichten oplichten en het desbetreffende achterlichtlampje dooft. Op dat moment krijg jij een melding op je display!

Heb je al eens iemand anders op de rem laten trappen terwijl de verlichting van de auto aan is? Als één van de achterlichten dan dooft, heb je de oorzaak te pakken!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste puntje; zie je andere Topic over betrouwbaarheid, daar heb ik al antwoord gegeven (sorry, die las ik wat eerder dan deze).

Tweede puntje: Ja dat kunnen heel goed iets wat kromme schijven zijn, hier zijn niet alleen ZJ's gevoelig voor maar een heleboel auto's met automaten. Probleem is dat bij stilstand na afremmen de rem altijd ingetrapt blijft waardoor de schijven niet gelijkmatig kunnen afkoelen en hierdoor wat kunnen kromtrekken.

Derde puntje; zie 87wrangler. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...