Spring naar bijdragen

Lager ingesleten in steekas (Dana35C)


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Bij mijn Grand Cherokee is rechts achteraan het lager in de steekas ingelopen. (zie foto in bijlage)

Is er een mogelijkheid deze steekas nog verder te gebruiken met een ander type van lager en dichting, of moet ik op zoek gaan naar een andere steekas?

[ATTACH]1807[/ATTACH]

Is het nog "veilig" zo een tijdje te blijven rijden?

Ik wil zondag de CJ slepen naar Axel, een tripje van 140km met aanhangwagen.

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan misschien lukken maar lijkt me wat te veel werk (en heb geen draaibank)...

Ik dacht misschien een gesloten lager te gebruiken met zowel een in- als uitwendige lagerschaal. En deze dan te monteren in plaats van de originele dichting.

Doordat het een gesloten lager is kan er geen olie uit, of water in de as en kan ik terug rijden... Denk ik.

Iemand ervaring hiermee?

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Deze morgen het "pakje" gaan ophalen en zojuist heb ik alles terug gemonteerd.

De radiale speling is uiteraard verdwenen, maar heb nu wel 1,2mm axiale speling.

Dit voornamelijk doordat de C-clip en de steekas slijtage vertonen. De pen die de satelliettandwielen in het huis monteert is als nieuw.

Bestaat er een soort rondsel dat ik kan monteren tussen de C-clip en het tandwiel? Ik veronderstel dat een gewoon rondsel niet slijtvast genoeg is.

Is het nog veilig zo te rijden (Links zit er geen speling op) en zal ik zo door de keuring geraken?

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen probleem mag 3mm zijn

Zoveel, amai, dan kan ik nog een tijdje rijden...

Ik hoop alleen dat die mannen hier van de keuring er ook zo over denken, maar vrees er een beetje voor.

Is er ergens een document waar die 3mm op staat, zodat ik dit eventueel onder hun neus kan steken?

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...