Spring naar bijdragen

5 speed naat automaat


siebster
 Share

Recommended Posts

Pfff... grote plannen! ohmy.gif

welke bak past?
Een bak uit een Wrangler 4.0i..... wink.gif
Wat zijn de problemen?

Aansluiting tussenbak, vliegwiel, elektra, tussenassen, bediening, koeling en pedalen.

Dus:

Je tussenbak moet achter de automaat passen.

Je vliegwiel moet vervangen worden door een "meeneemplaat".

De achteruitrijlampen, startblokkering, electronica, enz.. moeten worden aangesloten.

De automaat zal langer zijn dan een ax15, hierdoor is je aandrijfas achter te lang, en voor te kort.

Je moet een selectorhandle inbouwen, die zit bij een Wrangler aan de stuurkolom.

Je radiateur moet van een oliekoeler voorzien zijn / worden.

En je moet een pedalenset voor een automaat hebben.

Overigens zal waarschijnlijk ook de versnellingsbak traverse niet bruikbaar zijn...

Kan er ook een automaat van een Cherokee onder? IVM Computer gestuurd schakelen.

Kort antwoord: JA

Neem hem dan wel kompleet, dus met tussenbak en meeneemplaat, elektronika enz...

Voordeel is dat de elektronica van de bak makkelijk op de electronika van de motor kan worden aangesloten! Let wel op het bouwjaar van de bak, hij moet achter een HO motor gezeten hebben!!!!

De tussenbak moet van type NP231 zijn, anders heb je maar zo "full time 4x4" biggrin.gif

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Luitjes, het gaat goed.

Torqueflite 999 van een TJ gevonden. Deze zit er nu onder.

Met hulp van Nico, Nico's Jeepparts, is de strijd bijna gestreden. We hadden een beetje ruzie met het toplager. Het blijkt dat de bus en het lager beide uit de krukas moeten. Vrijwillig ging dit niet.

Nu nog even de motor weer aan de praat zien te krijgen. De YJ is voorzien van een compie welke signaal moet hebben van de TDP sensor die in de bak zit. De TJ automaat is natuurlijk weer anders. B&S stuurt zo'n ding op, dus ik heb nog vertrouwen dat e.e.a. gaat rijden.

wordt vervolgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn twee vingers en de shifter van een TJ. Zit er inmiddels in. moest wel weer e.e.a. aanpassen maar de flex en de zaag zijn goede medewerkers. Ze doen alles wat ik voorstel. Ik moet nog even stoeien met de bediening van de tussenbak. Gelijk ook meegenomen van de TJ. Geen probleem meer met uitstromende olie als de as er uit gaat. En Rubicon expres in de US heeft een mooi setje om er een flens aan te zetten. De hendel, inschakel, constructie is een beetje anders. Een extra bonus is dat ik ook nog een bodylift heb. Dit stuurt die bediening aardig in de war. Weer even een paar nachtjes slapen om iedeetjes te krijgen. Tot nu toe heb ik alles kunnen oplossen.

De juiste sensor in de bak en lopen als een tiet............ ( wie die kreet bedacht heeft!)

Wat betreft de foto's, ik ben van de generatie eerst doen dan denken. Dus geen foto's. Sorry.

Iets anders, heb je ook ervaring met het plaatsen van een header van een TJ op een YJ? Je ziet het ik wil die vierkante lampen houden koste wat het kost.

Real Jeeps have square headlights. Maar ook de neanderthalers zijn inmiddels verdwenen. We moeten wel mee met de tijd..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

He meneer Moderator,

leuk dat je er naar vraagt. Er is niet zoveel meer gebeurt, het is een beetje te koud en de feestdagen zijn eigelijk zoals ze genoemd worden. Nu is knutselen ook wel een feestje maar.......

Ondertussen loopt alles automatisch, alleen heb ik nog ruzie met de lock-up. Er staat stroom op, ik hoor het relais schakelen maar iets doen ho maar!

Als nog iemand een iedee heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ondertussen rijd ik maar door. Ik zie wel wat er gebeurt.

De bak moet er toch nog weer achter weg. Ik ben vergeten er een nieuwe ontluchting in te maken. Ik kon hem niet vinden maar iemand in de USA had een mooi plaatje voor mij, nu weet ik waar hij zit. Als ik nu in het water kom wordt de ATF veranderd in wiskey saus.

Ook de header van de TJ zit er onder. Niet verkeerd. Die van een TJ is dikker en heeft geen 'knik'. Samen met Plop ( kennis met CJ en las apparaat, super combinatie trouwens) heb ik, wel hij iets meer, de uitlaat weer fatsoenlijk gekregen. Alleen heb ik nu weer verzonnen dat ik een dubbele pijp, aan elke kant een, wil. Gaat weer wat nachtrust kosten.

Nee het wachten is op iets warmer weer, dan kunnen we weer iets doen.

Groetjes Siebo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al iets.....

De "Torque converter clutch solenoid" wordt bij de TJ o.a. vrijgegeven door de "Powertrain control module". Da's een stuk elektronica ( blackbox) waar heel veel in geregeld wordt. Oa de besturing van de motor, de signalen naar het dashboard , zelfs de spanningsregelaar voor de dynamo zit er in "verstopt"!

Alles communiceerd in de TJ via een databus, de "ccd bus" genaamd...

Vermoedelijk zit daar dus je probleem..... Want in een YJ zit dat allemaal niet...

Je zult dus waarschijnlijk iets moeten maken, wat op het juiste moment de Lock-up vrijgeeft...

Succes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...