gympie1 Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 hallo wie kan mij helpen hei ontsteeking erop gezet met relais 12 volt draad van accu naar relais en dan naar hei *bat* de schakeldraad van bobine gebruikt om relais te schakelen de rode draad de groene hangt nog los de bobine met ontsteeking unit ford verwijdert de dikke schakeldraad daar van daan is nu loos en een groen draad volgens mij schakel draad startmotor wand als ik er stroom op zet gaat motor rond maar nu motor loopt perfect maar heb nu ineens geen contact meer lampen en tank en themp meter wat doe ik verkeert alle oude draden verwijdert van oude ontsteeking die groene draad van oude bobine zit er nog wel wie weet wat ik verkeerd doe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 de draden die eerst op mijn bobine zaten zitten nu op de hei mvg HEIkneuter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 ja maar dat is toch niet goed ivm te weinig stroom en van af batterij is toch veel beter maar waar heb jij die groene draad dan zitten op je hei de rode is bat op hei en de groene op tacho maar heb jij oude bedrading dan laten zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 ja maar dat is toch niet goed ivm te weinig stroom en van af batterij is toch veel beter maar waar heb jij die groene draad dan zitten op je hei de rode is bat op hei en de groene op tacho maar heb jij oude bedrading dan laten zitten ga morgen ff kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 zijn er meer jeepers die een hei hebben aangesloten met relais en alle bedrading weg hebben gehaald zo als ik maar ik vergeet een contact draad maar welke mijn meters doen niets meer sinds ik ontsteking modul en bobine weg heb gehaald motor loopt trauwens toppie dus welke draad moet naar massa of aan +30 of +15:blink: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Ik ben ook een HEI aan het monteren,op een V8 denk dat weing verschil maakt. Ik heb nu de + draad meteen op de accu zitten, en kan de CJ dus niet meer via contactsleutel uit zetten. Morgen ga ik even kijken hoe ik dit ga oplossen of een relais of gewoon via contactsleutel. Natuurlijk weet ik dat dit niet de beste oplossing is maar ik wil alles zo clean mogelijk onder de motorkap en niet overal relais en aftak draden. Iemand nog tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 oke maar lees mijn topic heb hem aan gesloten met contact draad van bobine naar relais die +30 schakelt van accu naar hei was beter werd er vertelt ivm spannings verlies maar nu groene draad over van bobine volgens mij is dit de min alle draden van oude ontsteking en kast op spatbord verwijdert niet meer nodig dacht ik maar nu geen toeren teller meer en geen contact stand en themp meter en brandstof meter welke draad niet aangesloten of te veel verwijdert:wacko: mijn vraag is dus wie weet waar toerenteller draad licht en welke kleur en mijn contact draad ivm meters de jeepers die ook een hei hebben geinstalleerd op de goed manier moeten dit weeten dus niet draad van bobine op hei aan sluiten en klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Bij mij komen twee draden uit de HEI ,één(roze) draad die naar het contact slot gaat en één(groen) die naar de toerenteller gaat , de rest kan er allemaal uit! Alleen kan je ervoor kiezen om de draad die naar het contactslot gaat via een relais te laten lopen dit om evt. meer stroom op de Hei te krijgen. Komen nog wel een paar draden bij die naar het start relais en naar de dynamo gaan natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 oke maar welke draden dan die naar dynamo gaan en zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Ik heb alles onder de motorkap nieuw gemaakt en bij mij zitten er nog maar een paar draden. Ik weet natuurlijk niet wat jij nog allemaal orgineel hebt maar als je een HEI monteerd kan het meeste er wel af. De module heeft spanning via het contactslot nodige en de HEI natuurlijk ook. Alleen is het voor mij onmogelijk te zeggen waarom jij nu geen spanning meer hebt op je meters. Ik denk dat je de module even na moet kijken welke draden waar naar toe gingen. En welke draden er naar je bobine gingen. O ja, ik heb ook een ander dynamo en die heb ik op de +kant van het start relais gemonteerd. Bij mij is dit allemaal vernieuwd met dikkere kabels gemaakt (hufterproof) nogmaals ik kan vanaf hier moeilijk zeggen wat je wel en niet goed hebt aan gesloten ,maar je moet even terug naar de situatie dat alles het nog wel deed en kijken welke draden je er teveel hebt afgehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 bij mij zitten alle draden ernog incl de modulekast. voor als ik een keer pech heb met de hei. dan kan ik de origenele weer meteen terugplaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 oke maar welke draad heb jij gebruikt voor toerenteller dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 In principe loopt die groene draad naar de toerenteller. Dat je geen contactstand meer hebt... tja, waarschijnlijk toch teveel weggehaald dan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 maar heb alleen kast met twee stekkers los gehaald van onsteeking die op spatbord zit en oude bobine en onsteking maar welke groene draad die van oude bobine of van stekker van oude onsteking waar ook orange en rood op zitten ga wel even verder zoeken en meten de groene draad van oude bobine is toch gewoon massa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2008 Nee.. de groene draad op de bobine is niet gewoon een massa! Dat is de draad die vanaf de ontstekingsmodule het onstekingspuls naar de bobine stuurt. ( is wat simpel omschreven, maar je snapt 't vast!) Van die groene draad wordt normaal ook de ontsteking afgetakt. Er zijn echter ook toerentellers die in serie met de bobine plus zitten. En als je dat hebt, zittie nu dus in serie met het relais.... En dat gaat niet werken. Bij een '86er zal dat echter niet meer het geval zijn. Je HEI zal ook een uitgang voor een toerenteller moeten hebben. Ik las er hierboven al iets over. Als jet goed is, en je hebt niet zitten knippen in de bedrading, zal het aansluiten van die groene draad op die toerenteller aansluiting van de HEI het gewenste resultaat opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2008 oke maar er komt een dikke rode draad bij module aan in spatscherm met een groene draad +15 en startdraad andere stekker is orange zwart en groen gaan naar ontsteking met verdeelkap welke kleur is welke funktie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2008 Volgens mij zat het ongeveer zo: Zoals eronder staat: Dit is van een AMC Eagle uit '80. Het schema zou echter grotendeels overeen moeten komen. Het kan wel zijn, dat bij jou die crappy ford computer er nog tussen zat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2008 hallo 87 wrangler ik wou die link bekijken maar werkt niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2008 Als het goed is, nu wel weer.... IP adres was veranderd:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2008 helemaal toppie hier heb ik wat aan thx nou zie ik wat ik verkeert heb gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Natester Geplaatst May 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2008 Ik heb vandaag hetzelfde probleem proberen op te lossen met mijn '83-er CJ7. De originele toerenteller krijgt zijn puls doordat deze in 'serie' op 12v is aangesloten op de ontstekingsmodule (die onder je expansietank l.v. zit) en vandaar uit zowel de prestolite distributie van 12v voorziet alsmede de 12v > 9V weerstandsdraad naar de bobine (in originele situatie). Nu met een H.E.I. upgrade kunnen we de voeding van de weerstandsdraad die 12v terugbrengt tot ca. 9 volt niet meer gebruiken. Maar wel de voeding van de distributie! Wat je dus het beste kunt doen om de werking van je toerenteller te behouden is om vanuit de dikke rode kabel die rechtstreeks uit het schutbord l.v. loopt naar de ontstekingsmodule, onder je expansietankje v.d. koelvloeistof, een nieuwe 2,5 qmm draad aan te sluiten (solderen of met een female connector in de oude connector) en deze aan te sluiten op de BATT terminal van je H.E.I unit. Dus geen relais plaatsen want dan ben je het signaal vanuit je HEI kwijt! En ook zeker niet de Tach terminal aansluiten op je originele toerenteller! Deze alleen gebruiken op een aftermarket toerenteller. Veel Suc6 p.s. Mocht je ondervinden dat je na dit alles te hebben aangesloten, je je motor niet meer kunt afzetten (net als ik had) dan ff checken of de voeding op je toerenteller (1 van de 2 rode draden achteruit je toerenteller moet een geschakelde 12v vanuit je kontakt zijn) niet toevallig een permanente 12v is ....kostte me 3 uur om daar achter te komen Resume: 12v > via acc. op kontakt > 12v toerenteller in > serie 12v toerenteller uit > connector/voeding ontstekingsmodule 12v > HEI BATT Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.