Spring naar bijdragen

hei 4.2


Recommended Posts

hallo wie kan mij helpen hei ontsteeking erop gezet met relais

12 volt draad van accu naar relais en dan naar hei *bat*

de schakeldraad van bobine gebruikt om relais te schakelen

de rode draad de groene hangt nog los

de bobine met ontsteeking unit ford verwijdert

de dikke schakeldraad daar van daan is nu loos en een groen draad volgens mij schakel draad startmotor wand als ik er stroom op zet gaat motor rond

maar nu motor loopt perfect maar heb nu ineens geen contact meer

lampen en tank en themp meter wat doe ik verkeert

alle oude draden verwijdert van oude ontsteeking

die groene draad van oude bobine zit er nog wel

wie weet wat ik verkeerd doe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar dat is toch niet goed ivm te weinig stroom en van af batterij is toch veel beter

maar waar heb jij die groene draad dan zitten op je hei de rode is bat op hei en de groene op tacho

maar heb jij oude bedrading dan laten zitten :)

ga morgen ff kijken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn er meer jeepers die een hei hebben aangesloten met relais en alle bedrading weg hebben gehaald zo als ik

maar ik vergeet een contact draad maar welke mijn meters doen niets meer sinds ik ontsteking modul en bobine weg heb gehaald motor loopt trauwens toppie dus welke draad moet naar massa of aan +30 of +15:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook een HEI aan het monteren,op een V8 denk dat weing verschil maakt.

Ik heb nu de + draad meteen op de accu zitten, en kan de CJ dus niet meer via contactsleutel uit zetten.

Morgen ga ik even kijken hoe ik dit ga oplossen of een relais of gewoon via contactsleutel.

Natuurlijk weet ik dat dit niet de beste oplossing is maar ik wil alles zo clean mogelijk onder de motorkap en niet overal relais en aftak draden.

Iemand nog tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke maar lees mijn topic heb hem aan gesloten met contact draad van bobine naar relais die +30 schakelt van accu naar hei was beter werd er vertelt ivm spannings verlies

maar nu groene draad over van bobine volgens mij is dit de min

alle draden van oude ontsteking en kast op spatbord verwijdert niet meer nodig dacht ik :huh:

maar nu geen toeren teller meer en geen contact stand en themp meter en brandstof meter welke draad niet aangesloten of te veel verwijdert:wacko::)

mijn vraag is dus

wie weet waar toerenteller draad licht en welke kleur en mijn contact draad ivm meters

de jeepers die ook een hei hebben geinstalleerd op de goed manier moeten dit weeten

dus niet draad van bobine op hei aan sluiten en klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij komen twee draden uit de HEI ,één(roze) draad die naar het contact slot gaat en één(groen) die naar de toerenteller gaat , de rest kan er allemaal uit!

Alleen kan je ervoor kiezen om de draad die naar het contactslot gaat via een relais te laten lopen dit om evt. meer stroom op de Hei te krijgen.

Komen nog wel een paar draden bij die naar het start relais en naar de dynamo gaan natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alles onder de motorkap nieuw gemaakt en bij mij zitten er nog maar een paar draden.

Ik weet natuurlijk niet wat jij nog allemaal orgineel hebt maar als je een HEI monteerd kan het meeste er wel af.

De module heeft spanning via het contactslot nodige en de HEI natuurlijk ook.

Alleen is het voor mij onmogelijk te zeggen waarom jij nu geen spanning meer hebt op je meters.

Ik denk dat je de module even na moet kijken welke draden waar naar toe gingen.

En welke draden er naar je bobine gingen.

O ja, ik heb ook een ander dynamo en die heb ik op de +kant van het start relais gemonteerd.

Bij mij is dit allemaal vernieuwd met dikkere kabels gemaakt (hufterproof) nogmaals ik kan vanaf hier moeilijk zeggen wat je wel en niet goed hebt aan gesloten ,maar je moet even terug naar de situatie dat alles het nog wel deed en kijken welke draden je er teveel hebt afgehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar heb alleen kast met twee stekkers los gehaald van onsteeking die op spatbord zit en oude bobine en onsteking

maar welke groene draad die van oude bobine of van stekker van oude onsteking waar ook orange en rood op zitten

ga wel even verder zoeken en meten

de groene draad van oude bobine is toch gewoon massa

:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee.. de groene draad op de bobine is niet gewoon een massa! Dat is de draad die vanaf de ontstekingsmodule het onstekingspuls naar de bobine stuurt. ( is wat simpel omschreven, maar je snapt 't vast!)

Van die groene draad wordt normaal ook de ontsteking afgetakt.

Er zijn echter ook toerentellers die in serie met de bobine plus zitten. En als je dat hebt, zittie nu dus in serie met het relais.... En dat gaat niet werken.

Bij een '86er zal dat echter niet meer het geval zijn.

Je HEI zal ook een uitgang voor een toerenteller moeten hebben. Ik las er hierboven al iets over.

Als jet goed is, en je hebt niet zitten knippen in de bedrading, zal het aansluiten van die groene draad op die toerenteller aansluiting van de HEI het gewenste resultaat opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag hetzelfde probleem proberen op te lossen met mijn '83-er CJ7.

De originele toerenteller krijgt zijn puls doordat deze in 'serie' op 12v is aangesloten op de ontstekingsmodule (die onder je expansietank l.v. zit) en vandaar uit zowel de prestolite distributie van 12v voorziet alsmede de 12v > 9V weerstandsdraad naar de bobine (in originele situatie).

Nu met een H.E.I. upgrade kunnen we de voeding van de weerstandsdraad die 12v terugbrengt tot ca. 9 volt niet meer gebruiken. Maar wel de voeding van de distributie!

Wat je dus het beste kunt doen om de werking van je toerenteller te behouden is om vanuit de dikke rode kabel die rechtstreeks uit het schutbord l.v. loopt naar de ontstekingsmodule, onder je expansietankje v.d. koelvloeistof, een nieuwe 2,5 qmm draad aan te sluiten (solderen of met een female connector in de oude connector) en deze aan te sluiten op de BATT terminal van je H.E.I unit. Dus geen relais plaatsen want dan ben je het signaal vanuit je HEI kwijt! En ook zeker niet de Tach terminal aansluiten op je originele toerenteller! Deze alleen gebruiken op een aftermarket toerenteller.

Veel Suc6

p.s. Mocht je ondervinden dat je na dit alles te hebben aangesloten, je je motor niet meer kunt afzetten (net als ik had) dan ff checken of de voeding op je toerenteller (1 van de 2 rode draden achteruit je toerenteller moet een geschakelde 12v vanuit je kontakt zijn) niet toevallig een permanente 12v is ....kostte me 3 uur om daar achter te komen :)

Resume: 12v > via acc. op kontakt > 12v toerenteller in > serie 12v toerenteller uit > connector/voeding ontstekingsmodule 12v > HEI BATT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...