Spring naar bijdragen

Wegvallen van toerenteller


MCJeep
 Share

Recommended Posts

Alloha,

Ik heb ineens last van het wegvallen van de toerenteller, als ik start dan geeft die 1100 toeren aan en als de motor gestart is valt die weg naar 0,0 , als ik dan gaat rijden dan komt die met momenten op gang maar geeft nooit de juiste waarde aan.

Ik denk zelf dat er iets geen kontakt maakt maar ik weet niet waar ik moet gaan zoeken.

Iemand een idee?:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles gecheckt ... Niks kunnen vinden ..alleen tijdens het rijden als m`n toeren wegvallen wil de bak ook niet overschakelen
Volgens mij wordt het toerental-signaal afgetakt bij de bobine , ik zou dat stekkertje eens los halen , en eventueel inspuiten met kontaktspray.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook dat heb ik nu gedaan maar heb nog steeds het probleem:wacko:

Dat zal best.... bij een 4.0i HO loopt er ook geen toerentelleraftakking naar de bobine!

Het signaal voor de toerenteller komt uit de PCM, pen 43.

Misschien oxidatie op een pennetje van de PCM stekker?

Met de automatische bak heeft de werking van de toerenteller niets van doen. Wél krijgt de automaat stuurelectronica signaal van de TPS.

Loopt de motor wel mooi als de boel weigert? En valt er nog meer uit? Ik begin nl aan een losse massa oid onder je dash te denken. Daar zit namelijk ook de electronica van de automaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal best.... bij een 4.0i HO loopt er ook geen toerentelleraftakking naar de bobine!

Het signaal voor de toerenteller komt uit de PCM, pen 43.

Misschien oxidatie op een pennetje van de PCM stekker?

Met de automatische bak heeft de werking van de toerenteller niets van doen. Wél krijgt de automaat stuurelectronica signaal van de TPS.

Loopt de motor wel mooi als de boel weigert? En valt er nog meer uit? Ik begin nl aan een losse massa oid onder je dash te denken. Daar zit namelijk ook de electronica van de automaat!

Rob wat moesten we toch zonder jou:)... Bleek idd een breuk te zijn in de massa kabel achter het dashbord. Ik heb de kabel doorgeknipt en met schoentjes opnieuw verbonden en het euvel is opgelost. Moet nu alleen alles weer vastmaken (wat een klote werk is dat zeg) en morgen ga ik weer verder met het restoreren van mijn cockpit. Was wel nodig want ik had ook geen verlichting meer in het middenconsul ook dat heb ik nu gelijk op kunnen lossen:whistle:...Wel grappig om te melden.

Ze waren hier bezig met een algehele controle der voertuigen en ik werd uiteraard weer aangehouden en ze dachten dat ik de auto gestolen had omdat het hele dashbord op de bijrijderstoel lag. Koste me weer een uur:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze waren hier bezig met een algehele controle der voertuigen en ik werd uiteraard weer aangehouden en ze dachten dat ik de auto gestolen had omdat het hele dashbord op de bijrijderstoel lag. Koste me weer een uur:wacko:

LoL!!

Misschien dat streepjes T-Shirt met dat nummer voorop toch eens aan het Leger de Heils meegeven?? :lol:

Maar fijn dat je probleem opgelost is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...