MiniMe Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Mannen, ik zit met een luxe probleempje. Ik heb mij onlangs nog een Jeepke aangekocht en zou dit willen gebruiken als puur off road machien. Initieel was dit niet echt de bedoeling maar door de "weeral" aangepaste Belgische wetgeving ga ik hem dus toch niet inschrijven. Nu is de vraag, zou ik voor hetgeen wij hier in Europa kunnen offroaden, dus geen rockcrawling, er spiralen onder zetten of niet. Of optie 3 verkopen en mij een TJ 4.0l aanschaffen in de plaats ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 pff, alsof je in de ardennen niet over steentjes heen kan. Maar ik snap wat je bedoeld, naar mijn mening kun je elk veertype laten flexen zoals je wil. Dus in dit geval lekker de bladen aanpassen. Of je nou een TJ hebt of een YJ maakt weinig uit als je hem helemaal aanpast voor het terrein. Of je moet persé schroefveren willen omdat ze op de weg wat comfortabeler zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Uuhhh...ff hoor... In je gegevens staat dat je een TJ hebt, maar je hebt ook een YJ waar je (althans dat is de vraag naar ik begrijp) schroefveren/spiralen onder wilt gaan zetten eventueel...??? Alternatief is het aanschaffen van (nog) een TJ?? In algemene zin; met de bladveren die onder een (o.a.) YJ zitten/gaan (verhogingssets) is in het terrein helemaal niets mis! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MiniMe Geplaatst April 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 @kollee De TJ 2.5 is net verkocht, mijn excuses, zal even mijn signature aanpassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Ok, no problem... Mijn mening blijft....bladvering is in het terrein helemaal niets mis mee. Op de weg hebben schroefveren/spiralen inderdaad voordelen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Ok, no problem...Mijn mening blijft....bladvering is in het terrein helemaal niets mis mee. Op de weg hebben schroefveren/spiralen inderdaad voordelen.... met bladveren kun je met disconnects los en trackbarlos gewoon rijden met spiraaltjes kun je dat wel vergeten.( op de verharde weg) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 met bladveren kun je met disconnects los en trackbarlos gewoon rijden met spiraaltjes kun je dat wel vergeten.( op de verharde weg) ...ik rij al twee jaar 'los' (alleen voor dan) Maar je hebt wel een punt, bladveren geven een hoop stabiliteit op zich. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MiniMe Geplaatst April 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Daarstraks een foto gezien op 4x4garage.de van een YJ met de 4.5" kit van RE. Als het die echt is die onder die auto zit dan heeft die meer dan flex genoeg voor hetgeen ik ga tegenkomen. Dus gewoon "old and proven" systeem eronder en daar gaan we vermoedelijk het meeste plezier van hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 hallo Nog even ter info, de lift brengt wel aanpassingen aan de tussenbak met zich mee. 3.5 inch verhogen en dan je tussenbak en bak 2 inch laten zaken is voor mij dan wel geen optie. De hoek van de aandrijfas achter komt niet uit met het schuifstuk in de tussenbak. Optie om een slip joke aan te brengen op de tussenbak en dan een aandrijf as met schuifstuk. Ik heb dit zelf ook gedaan en nooit geen problemen met de aandrijfas achter, ik zou het altijd doen het voorkomt veel elende. nou doooeei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Kollee en ondergetekende hebben de 4.5 extreme duty van RE eronder en bevalt prima lekker soepele veren.veel flex. een SYE is een must als je niet steeds kruisjes wilt vernieuwen op je aandrijfas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MiniMe Geplaatst April 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 De RE zal het dus worden. Had vroeger een Trailmaster onder mijn YJ en die vond ik toch redelijk hard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 De RE zal het dus worden. Had vroeger een Trailmaster onder mijn YJ en die vond ik toch redelijk hard. fijne keuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst April 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2008 Zoals Dez al schreef, heb ik ook de RE er onder. helemaal fantastisch!! Als je de set neemt, is super compleet. Vergeet inderdaad de SYE niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2008 Mocht je al een verhoging hebben dan volstaat alleen de springleaves en de shocks. anders heb je de brackets ,transferlowering, remleidingen,disconnects,bumpstops,shackles, dubbel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.