Spring naar bijdragen

Jeep YJ verhogen


Recommended Posts

Mannen, ik zit met een luxe probleempje.

Ik heb mij onlangs nog een Jeepke aangekocht en zou dit willen gebruiken als puur off road machien. Initieel was dit niet echt de bedoeling maar door de "weeral" aangepaste Belgische wetgeving ga ik hem dus toch niet inschrijven.

Nu is de vraag, zou ik voor hetgeen wij hier in Europa kunnen offroaden, dus geen rockcrawling, er spiralen onder zetten of niet. Of optie 3 verkopen en mij een TJ 4.0l aanschaffen in de plaats ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff, alsof je in de ardennen niet over steentjes heen kan.

:lol:

Maar ik snap wat je bedoeld, naar mijn mening kun je elk veertype laten flexen zoals je wil. Dus in dit geval lekker de bladen aanpassen.

Of je nou een TJ hebt of een YJ maakt weinig uit als je hem helemaal aanpast voor het terrein. Of je moet persé schroefveren willen omdat ze op de weg wat comfortabeler zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uuhhh...ff hoor...:lol:

In je gegevens staat dat je een TJ hebt, maar je hebt ook een YJ waar je (althans dat is de vraag naar ik begrijp) schroefveren/spiralen onder wilt gaan zetten eventueel...???

Alternatief is het aanschaffen van (nog) een TJ??

In algemene zin; met de bladveren die onder een (o.a.) YJ zitten/gaan (verhogingssets) is in het terrein helemaal niets mis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, no problem...

Mijn mening blijft....bladvering is in het terrein helemaal niets mis mee.

Op de weg hebben schroefveren/spiralen inderdaad voordelen....

met bladveren kun je met disconnects los en trackbarlos gewoon rijden met

spiraaltjes kun je dat wel vergeten.( op de verharde weg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarstraks een foto gezien op 4x4garage.de van een YJ met de 4.5" kit van RE. Als het die echt is die onder die auto zit dan heeft die meer dan flex genoeg voor hetgeen ik ga tegenkomen. Dus gewoon "old and proven" systeem eronder en daar gaan we vermoedelijk het meeste plezier van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

Nog even ter info, de lift brengt wel aanpassingen aan de tussenbak met zich

mee.

3.5 inch verhogen en dan je tussenbak en bak 2 inch laten zaken is voor mij dan wel geen optie.

De hoek van de aandrijfas achter komt niet uit met het schuifstuk in de tussenbak.

Optie om een slip joke aan te brengen op de tussenbak en dan een aandrijf as met schuifstuk.

Ik heb dit zelf ook gedaan en nooit geen problemen met de aandrijfas achter, ik zou het altijd doen het voorkomt veel elende.

nou doooeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...