Spring naar bijdragen

olie lekage


bjeurissen
 Share

Recommended Posts

Hallo

Sinds kort ben ik in het bezit van een wagoneer "74 amc 360 ,en heb de koppen laten reviseren (klepgeleiders) . Nieuwe kop/karter/klepdeksel/intake manifold pakkingen en kruk-as keringen erin gedaan, maar nog olie lekken.

Nu las ik ergens dat de originele intakemanifold pakking (rubbertjes) beter vervangen kan worden door een laagje vloeibaar pakking.

Bij stationaire draaien lekt er niets maar na een ritje slingert de starterkrans een kleine hoeveelheid olie rond waardoor het niet meer op te sporen is.

het onder-blok blijft net als het karter droog! wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierover tippen?

Groet Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik moet gokken ga ik voor achterste krukas seal willen nog wel eens een beetje "afbakenen"

Dank je Pullie

Ik denk dat je toch gelijk hebt. Ik had vorige week de karterpakking en achterste krukaskeringen vervangen. Maar de olie die ik gezien heb is waarschijnlijk nog van daar voor die nog achter de starterkrans zat.

Ik heb vanmorgen nog wat kilometertjes gemaakt en het kartonnetje onder de auto bleef mooi droog.

Ik had dus even moeten wachten

Het blijft een feest om in te rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

achter op de manifold zit de carter onluchting is die wel aangesloten onder de smoorklep van de cabarateur. want die zuigt namelijk de onderdruk weg

Carter ontluchting zit toch voor bij deze motoren ?

De slang daarvan loopt naar beneden omdat bij de APK toch geen emissiemeting gedaan hoeft te worden. Hier komt alleen wat damp uit.

Of moet er op de PVC Positife Vacuum... of hoe het dingetje genoemt wordt ook een slangetje geplaatst worden? Het schutbord is nogal vet . 'k zit pas sinds kort op het forum dus moet nog een hoop leren merk ik al.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je deze vervangt neem altijdt een orginele van mopar past beter

ipv de imitatie scheelt maar een paar eurie en geen ergenis achteraf

Hoi

Ik denk dat het een imitaatie was. Bij B&S in tiel in een plastic zakje gekocht.

Wel met alle voorzichtigheid geplaatst. sop en olie

Dus volgende keer beter en bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carter ontluchting zit toch voor bij deze motoren ?

De slang daarvan loopt naar beneden omdat bij de APK toch geen emissiemeting gedaan hoeft te worden. Hier komt alleen wat damp uit.

Of moet er op de PVC Positife Vacuum... of hoe het dingetje genoemt wordt ook een slangetje geplaatst worden? Het schutbord is nogal vet . 'k zit pas sinds kort op het forum dus moet nog een hoop leren merk ik al.

Groeten Bas

De PCV -Positive Crankcase Ventilation- voert de overdruk uit het blok af naar het inlaatspruitstuk. Er horen dus twee slangetjes aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...