bjeurissen Geplaatst April 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2008 Hallo Sinds kort ben ik in het bezit van een wagoneer "74 amc 360 ,en heb de koppen laten reviseren (klepgeleiders) . Nieuwe kop/karter/klepdeksel/intake manifold pakkingen en kruk-as keringen erin gedaan, maar nog olie lekken. Nu las ik ergens dat de originele intakemanifold pakking (rubbertjes) beter vervangen kan worden door een laagje vloeibaar pakking. Bij stationaire draaien lekt er niets maar na een ritje slingert de starterkrans een kleine hoeveelheid olie rond waardoor het niet meer op te sporen is. het onder-blok blijft net als het karter droog! wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierover tippen? Groet Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 als ik moet gokken ga ik voor achterste krukas seal willen nog wel eens een beetje "afbakenen" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjeurissen Geplaatst April 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 als ik moet gokken ga ik voor achterste krukas seal willen nog wel eens een beetje "afbakenen" Dank je Pullie Ik denk dat je toch gelijk hebt. Ik had vorige week de karterpakking en achterste krukaskeringen vervangen. Maar de olie die ik gezien heb is waarschijnlijk nog van daar voor die nog achter de starterkrans zat. Ik heb vanmorgen nog wat kilometertjes gemaakt en het kartonnetje onder de auto bleef mooi droog. Ik had dus even moeten wachten Het blijft een feest om in te rijden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 klinkt goed. en een klein beetje olie afbakenen is niet zo heel erg, alleen regelmatig oliepijl controleren en zorgen dat je een parkeerplaats boven het putje hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 achter op de manifold zit de carter onluchting is die wel aangesloten onder de smoorklep van de cabarateur. want die zuigt namelijk de onderdruk weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 die zuigt namelijk de onderdruk weg ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst April 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2008 als ik moet gokken ga ik voor achterste krukas seal willen nog wel eens een beetje "afbakenen" als je deze vervangt neem altijdt een orginele van mopar past beter ipv de imitatie scheelt maar een paar eurie en geen ergenis achteraf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjeurissen Geplaatst April 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 achter op de manifold zit de carter onluchting is die wel aangesloten onder de smoorklep van de cabarateur. want die zuigt namelijk de onderdruk weg Carter ontluchting zit toch voor bij deze motoren ? De slang daarvan loopt naar beneden omdat bij de APK toch geen emissiemeting gedaan hoeft te worden. Hier komt alleen wat damp uit. Of moet er op de PVC Positife Vacuum... of hoe het dingetje genoemt wordt ook een slangetje geplaatst worden? Het schutbord is nogal vet . 'k zit pas sinds kort op het forum dus moet nog een hoop leren merk ik al. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjeurissen Geplaatst April 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 als je deze vervangt neem altijdt een orginele van mopar past beter ipv de imitatie scheelt maar een paar eurie en geen ergenis achteraf Hoi Ik denk dat het een imitaatie was. Bij B&S in tiel in een plastic zakje gekocht. Wel met alle voorzichtigheid geplaatst. sop en olie Dus volgende keer beter en bedankt voor de tip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 Carter ontluchting zit toch voor bij deze motoren ?De slang daarvan loopt naar beneden omdat bij de APK toch geen emissiemeting gedaan hoeft te worden. Hier komt alleen wat damp uit. Of moet er op de PVC Positife Vacuum... of hoe het dingetje genoemt wordt ook een slangetje geplaatst worden? Het schutbord is nogal vet . 'k zit pas sinds kort op het forum dus moet nog een hoop leren merk ik al. Groeten Bas De PCV -Positive Crankcase Ventilation- voert de overdruk uit het blok af naar het inlaatspruitstuk. Er horen dus twee slangetjes aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjeurissen Geplaatst April 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2008 De PCV -Positive Crankcase Ventilation- voert de overdruk uit het blok af naar het inlaatspruitstuk. Er horen dus twee slangetjes aan. En die zitten er dus niet op. kan dit kwaad ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.