hkrant Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Ik heb mijn achteras laten vervangen. op korte stukjes na de ingreep geen probleem ondervonden. Nu ging ik 30 km snelweg rijden. Bij de afrit merkte ik sterke brandlucht en bij het stoppen zag ik dat de wolken van de cardannen van de voor- en achteras sloeg... Ze waren bloedheet, volgens mij kookte de olie (qua geluid). Daarnaast maakt de auto nu een krakend geluid in de bochten (laatste km om thuis te komen). De achteras lijkt qua uiterlijk (cardan, remmen, etc) exact gelijk aan de vorige as. Het gaat om een ZJ van 93. Een belletje met de garage geeft aan dat er waarschijnlijk bedoelde speling mist op de differentielen voor en achter ? Wie kan me een tip geven ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Dat geluid is de terugdruppelende/lopende olie naar je carter. Dat is prima. Wat betreft de brandlucht heb ik geen idee...veelal zijn nieuwe cardanasssen in conserveerolie gedrenkt om corosie tegen te gaan. Misschien is dat heet geworden. Maar waarom?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Ofwel er zit geen olie in, ofwel het differentieel is te strak afgesteld. In beide gevallen zijn je assen binnen de kortste keren naar de knoppen. Direkt (laten) nazien dus... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Is de RP verhouding wel dezelfde? Vooras is immers dezelfde als voorheen moet dus een verband zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Is de RP verhouding wel dezelfde? Dat zou ook nog de oorzaak kunnen zijn. Ik ging er even vanuit dat R&P verhouding controleren het eerste is als je een as vervangt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Dat zou ook nog de oorzaak kunnen zijn. Ik ging er even vanuit dat R&P verhouding controleren het eerste is als je een as vervangt.... hey en voor een Limburger wa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.