Spring naar bijdragen

Hoeveel Mogen De Banden Uitsteken Voor De Apk Keuring


Recommended Posts

Vraagje,....Ik heb standaard Fenders op de Jeep Wrangler TJ zitten en die zijn niet breed genoeg voor de APK ( kom een centimeter of 5 te kort ....), nu is dat geen probleem aangezien ik een keuringsset banden en velgen heb liggen. Nu ik echter 1 kapotte fender heb vroeg ik me af welke maat er genoeg is ( kan naar 15 cm toe en dan steken mijn banden nog 1 cm uit als ik iets langs de band houdt ). Gaat dit wel lukken qua keuring ( hoor dat het iets van 3cm mag zijn, maar waaruit gemeten..:P ?)

Zo,....weer even serieus na de 1 april mop van gisteren...:wacko:,......topicje moet wel serieus blijven natuurlijk.......;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje,....Ik heb standaard Fenders op de Jeep Wrangler TJ zitten en die zijn niet breed genoeg voor de APK ( kom een centimeter of 5 te kort ....), nu is dat geen probleem aangezien ik een keuringsset banden en velgen heb liggen. Nu ik echter 1 kapotte fender heb vroeg ik me af welke maat er genoeg is ( kan naar 15 cm toe en dan steken mijn banden nog 1 cm uit als ik iets langs de band houdt ). Gaat dit wel lukken qua keuring ( hoor dat het iets van 3cm mag zijn, maar waaruit gemeten..:P ?)

Zo,....weer even serieus na de 1 april mop van gisteren...:wacko:,......topicje moet wel serieus blijven natuurlijk.......;)

Het is inderdaat 3 cm. Als je een lat pakt en verticaal tegen de band aan zet en dan de afstand meten tussen de fender en de lat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn beste weten 2 cm, gemeten loodrecht vanaf de band/flare zeg maar.

Met bredere flares kun je weer in een ander regeltje verstrikt raken..... Gemeten vanaf de binnenzijde koplamp, mag de breedte naar de buitenkant flare niet meer zijn dan 45 (of 40???) cm zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaat 3 cm. Als je een lat pakt en verticaal tegen de band aan zet en dan de afstand meten tussen de fender en de lat.

Yippie :P, dan zit ik met de 15 cm Fenders goed,.....ziet het er toch nog wat breed uit en steken ze niet tot over de banden... Thanks , ik ga op zoek naar een goed set voor de TJ ;):yes:.

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn beste weten 2 cm, gemeten loodrecht vanaf de band/flare zeg maar.

Met bredere flares kun je weer in een ander regeltje verstrikt raken..... Gemeten vanaf de binnenzijde koplamp, mag de breedte naar de buitenkant flare niet meer zijn dan 45 (of 40???) cm zijn.

Binnenzijde koplamp of hart van de koplamp naar buiten toe gemeten :wacko: ( denk dat ik nu met 15 cm`ers een centimeter te kort ga komen dus verwacht daar geen problemen ) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto'sa. moeten goed zijn afgeschermd;b. mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;c. mogen niet aanlopen.ToelichtingSpatbordverbreders zijn toegestaan mits de toegestane maximale breedte niet wordt overschreden en aan de overige eisen wordt voldaan. Leden 4, 5 en 6. Visuele controle.

© RDW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp dat het nogal wat voeten in de aarde heeft ( zal de max toegestane breedte eens opzoeken op kenteken....en gaan meten aan de auto vanuit de koplampen..:cry:) Tot zover ben ik tot de conclusie gekomen om de 15 cm`ers aan te gaan schaffen , dan zit ik met ongeveer 1 cm uitsteken nog redelijk safe....... Bedankt voor het meedenken tot zover.....:D:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij GC geel kenteken vorige maand gekeurd met 2,5cm uitsteek. Keurmeester had het over 3cm max.

Gemeten door stok onder en boven tegen band te drukken en afstand naar spatbord te meten. Als het dus tegen de 3cm aan hangt banden spanning iets laten zakken staat stok iets schuiner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GC geel kenteken vorige maand gekeurd met 2,5cm uitsteek. Keurmeester had het over 3cm max.

Bedankt voor de aanvullende info, ik ga op zoek en wat mij betreft is het topic goed gevuld met tips. Ik heb besloten om in mijn geval voor de 15 cm`ters te gaan. Blijf ik netjes binnen de perken..... Thanks allemaal en wat mij betreft .......slotje.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...