Spring naar bijdragen

Stuurdemper


YJeep
 Share

Recommended Posts

De stuurdemper van mijn YJ '94 is sinds kort stuk. Ik heb al een nieuw exemplaar van BlackDiamond ter vervanging. Nu wil ik de oude net vervangen, maar die weigerd los te komen. De bout waarmee de demper bevestigd zit op de as is vrij gemakkelijk losgekomen, maar daar waar hij op de spoorspang zit krijg ik er geen beweging in. Zelfs niet dagelange ladingen WD40. Kan ik die bout er zo doorkloppen of zit hij in dat gat van de spoorstang gedraaid ? En wat met de moer die zit tussen de demper en de spoorstang (zie onderste foto), dient hier aan gedraaid te worden of niet ?

Iemand een oplossing ?

Afb047-1.jpg

Onderaanzicht:

Afb045.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stuurdemper van mijn YJ '94 is sinds kort stuk. Ik heb al een nieuw exemplaar van BlackDiamond ter vervanging. Nu wil ik de oude net vervangen, maar die weigerd los te komen. De bout waarmee de demper bevestigd zit op de as is vrij gemakkelijk losgekomen, maar daar waar hij op de spoorspang zit krijg ik er geen beweging in. Zelfs niet dagelange ladingen WD40. Kan ik die bout er zo doorkloppen of zit hij in dat gat van de spoorstang gedraaid ? En wat met de moer die zit tussen de demper en de spoorstang (zie onderste foto), dient hier aan gedraaid te worden of niet ?

Iemand een oplossing ?

Het is een conische bout je moet aan de zijkant slaan met een grote vuisthamer , zodat de bout van de demper schrikt. En dan boven op de bout slaan.

(meestal doe ik er een moer op om de schroefdraad niet te beschadigen , maar dat maakt in dit geval niet meer uit).

Of anders met een stuurkogeltrekker.

Afb047-1.jpg

Onderaanzicht:

Afb045.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...