Spring naar bijdragen

Andere kentekenplaathouder


Trufke
 Share

Recommended Posts

Het enigie wat ik aan de Cherokee nooit echt mooi gevonden heb is het kenteken achterop het reservewiel.

Ik zou de kap graag van het wiel af willen laten, zoals ze in Amerika rondrijden.

Heeft dit al eens eerder iemand gedaan? Ik zoek eigenlijk een losse kentekenplaathouder met bovenverlichting. Moet natuurlijk wel ook een beetje uitzien. Wie heeft hier tips over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeep_back.jpg

Dit bedoel je waarschijnlijk. Dan moet je wel een andere kentekenplaat houder op de bumper vastmaken. Volgens mij kan het plastic kap rond het wiel er wel af, maar dan zit je met de gaatjes in de achterklep. Zal straks eens kijken hoe dat vast zit.

Ps. Vloermatten al binnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bedoel ik inderdaad, al wil ik mijn huidge bumper houden. Ik had gedacht een losse kentekenplaathouder onder het reservewiel aan de bunper te bevstigen of linksachter op de bunper, op de "amerikaanse" plaats, zoals op de foto.

Ik heb er ook even over gedacht om amerikaanse platen aan te vragen en vervolgens op e-bay een amerikaanse bumper te kopen, maar het blijkt dat dit een kansloze missie is. Je krijgt alleen toestemming als je auto met amerikaanse bumper zo uit amerika geimporteerd wordt omdat je dan geen NL-platen kunt bevestigen.

Kentekenplaathouders moeten toch los te krijgen zijn denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo John,

Ik heb bij onze KJ even naar het achterwiel gekeken, het plastic gedeelte van de kentekenplaat houder is er erg makkelijk af te halen. Nummerbord omhoog tillen, en daaronder het schroefje losmaken, net als wanneer je het achterwiel eraf moet halen. Aan de achterzijde zit de plastic eromheen aan dezelfde beugel aan de auto vast als het achterwiel. Geen extra schroeven dus. Wel een extra gaatje, waardoor de bedrading van de kenteken verlichting loopt. Zal met een dopje wel weg te werken zijn.

Een nummerbord houder voor op de bumper (Amerikaanse kentekens) zal je denk ik in een beetje goede autozaak wel moeten vinden.

Succes, en laat het ff weten als het gelukt is ;)

Weet iemand het Engelse woord voor kenteken/kentekenplaathouder? Heb in een woordenboek niks gevonden! :wacko:

Alvast bedankt!

Edit: Gevonden: license plate.. Best logisch.. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enigie wat ik aan de Cherokee nooit echt mooi gevonden heb is het kenteken achterop het reservewiel.

Ik zou de kap graag van het wiel af willen laten, zoals ze in Amerika rondrijden.

Heeft dit al eens eerder iemand gedaan? Ik zoek eigenlijk een losse kentekenplaathouder met bovenverlichting. Moet natuurlijk wel ook een beetje uitzien. Wie heeft hier tips over?

zijn te koop bij 4wd met led verlichting en 3 e remlicht usd 39

zoek op orolp

Ik heb hem zelf in mn reservewiel gemonteerd omdat ik hem in het terrein steeds van de achterbumper af reed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie omtrent de bevestiging van de huidige nummerplaat, Masis. De nummerplaathouder voor de Amerikaanse kentekenplaat is inderdaad wel te vinden. Daar mag ik echter niet mee rijden.

Ik zoek er een voor de normale, lelijke, Nederlandse kentekenplaat.

In het amerikaans heet dit Licenseplateholder, volgens mij trouwens.

Het liefste zou ik een Amerikaanse bumper aanschaffen en dan de amerikaanse kentekenplaten gaan voeren, maar een navraag bij RDW leerde mij al snel dat dit een kansloze missie zou worden.

Heb mijn matten trouwens binnen. Nog als nieuw, ben ik blij mee. Uiteraard weer invoerechten moeten betalen, da's minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...