Spring naar bijdragen

lpgsystemen


defsomeday
 Share

Recommended Posts

Even''87wrangler" bedanken voor wat hij op het forum gezet heeft wat betreft lpg storingen! Dank 87;)

Ik heb er wel een klein vraagje over;met welk systeem ben je nu het best;

De vloeibare injectie(vialle) of de dampvormige injectie(?) Ik heb eens rond gevraagd en men zegt over de vloeibare(lpi) dat men miserie krijgt met de pomp die aan de gastank zit,deze zou door de droge gas snel kapot gaan en een nieuwe kost al gauw een 600 euro....

En is er vermogensverschil tussen de lpi en de dampinjectie...?

Grts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij Van Meenen in EEklo een systeem laten plaatsen met gasinjectie van Bigas op mijn 4.0 WJ.

Man, die gaat als een speer !

En de installateur is een zeer vriendelijke man, die echt alle moeite doet om het naar je wensen te maken.

En de prijs van die Bigas installatie valt heel echt mee, en alles is professioneel geïnstalleerd.

Als je naar hun website gaat, heb je zowiezo al de antwoorden op je vraag.

www.vanmeenen.com

En als je zou gaan, zeg dat je gestuurd bent door de kerel uit Brugge met de zwarte Grand Cherokee.

De man heeft het nogal voor Jeepers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij Van Meenen in EEklo een systeem laten plaatsen met gasinjectie van Bigas op mijn 4.0 WJ.

Man, die gaat als een speer !

En de installateur is een zeer vriendelijke man, die echt alle moeite doet om het naar je wensen te maken.

En de prijs van die Bigas installatie valt heel echt mee, en alles is professioneel geïnstalleerd.

Als je naar hun website gaat, heb je zowiezo al de antwoorden op je vraag.

www.vanmeenen.com

En als je zou gaan, zeg dat je gestuurd bent door de kerel uit Brugge met de zwarte Grand Cherokee.

De man heeft het nogal voor Jeepers.

Oke,ga er over nadenken.

Is het bij jou dan een vloeibare injectie of dampvormig en wat heb je er voor betaald,als ik dat mag vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BIGAS bekroond als DUBBELE WINNAAR

Het Bigas SGIS PLUS systeem is bekroond als winnaar van de prijs:

"The Best Gas Sequential System" (vertaald: de beste sequentiële LPG-installatie)

op de achtste editie van de internationale beurs voor LPG en CNG te Warschau.

Met grote fierheid laten wij weten dat het Bigas SGIS PLUS systeem bekroond is als het beste gasinjectiesysteem op de 8ste editie van Internationale Beurs voor CNG en LPG te Warschau.

De prijs was 2250 voor een 6 cilinder injectiesysteem met een tank van 91 liter (inbouwtank in reservewiel, is iets duurder dus)

een installatie met een gewone tank is nog goedkoper.

verbruik van de 4.O is 14-16 liter naargelang de rechtervoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LPi van Vialle heeft een paar voordelen:

- Geen verdamper meer

- Vloeibare injectie met gebruikmaking van het originele inspuitsignaal ( Motorelektronica blijft 100% z'n werk doen én storingen aanduiden)

- Geen vermogensverlies, sterker: soms zelfs nog wat winst. ( vloeibaar gas onttrekt warmte aan de aangezogen lucht, waar door een soort "intercooler effect" ontstaat)

- Het meest onderhoudsvriendelijk

- Volgens m'n LPG station, dealer van meerdere merken, het meest betrouwbare systeem.

Die pomp... tja. Die kan een keer stuk gaan. Maar dat doettie gemiddeld na 200.000 km, dus waar hebben we het over...

Verder is het vialle LPi systeem zeer netjes in te bouwen, en neemt het onder de kap zeer weinig ruimte in. Omdat de injectoren in het spruitstuk worden aangebracht, soms met een verloop zelfs onder de bestaande benzine injectoren, is het in een aantal gevallen zelfs onzichtbaar. ( Zoals bij mijn Peugeot, waar de injectoren niet 1-2-3 te vinden zijn.)

Prijstechnisch is het , voor zover mij bekend, niet eens duurder ook...

Kijk maar eens op www.gasFX.nl of je auto in de lijst staat. Ook op Vialle.nl kun je e.e.a. vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat systeem is idd. ook heel goed, maar ik ben toch zeer tevreden van mijn Bigas ook.

En de motorelectronica blijft bij mij ook werken hoor, er zit enkel een extra stuurdoos bij voor de gasinspuiting.

Verder blijft alles werken.

Ze kunnen met die Bigas zelfs mengen.

Als je bijvoorbeeld een koersbanaan bent en je wil vanaf 4000 RPM wat extra power, dan kan de computer geprogrammeerd worden om op dat moment wat extra benzine bij te spuiten. Dan gaat ie als een raket, zegt Vanmeenen.

Zal ik het zo afstellen, vroeg ie aan mij ?

Ik zei: neenee, laat maar zitten, ik heb paarden genoeg te eten te geven...

Straks klop ik de Atlantis in een spurtje naar het I.S.S. ....:unsure:

Ga alvast maar 's op bezoek bij Vanmeenen, alleen al door een praatje kun je veel bijleren !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet het graag even op het forum voor ik een bedrijf benader,daarom mijn vraag vloeibaar of dampvormig?

Door het geen ik hier gelezen heb komt "viaille" er volgens mij ook beter uit maar als ik Frans mag geloven doet deze het ook zeker niet slecht! Ik ga er van uit bij Frans dat het de dampvormige injectie is.Al bij al geen echt duidelijk verschil tussen de 2 maar nogmaals de "vialle" lijkt me beter!?:unsure:

Ik ga de sites eens bekijken en dan mijn conclusies trekken:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb eeb VSI van Prins op de V8 gaat ook als een speer, in de stad 1:5 en op de weg 1:6,5

schakelt automatisch van gas naar benzine als tank leeg is

start altijd op benzine en gemiddeld na ca 2 km schakeld ie over op gas.

welk met een smeersysteem voor de kleppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het bij Van Meenen in Eeklo ook gevraagd hoor, of ik een vialle systeem met lpi kon krijgen.

Maar ik kan het mij niet meer herinneren waarom hij dit niet echt aanprees.

Er was geloof ik ten eerste de prijs en ten tweede is het Bigas systeem even goed maar goedkoper.

Er is geen verlies van vermogen, zeker niet, dat voel ik duidelijk.

En het verbruik is heel goed (15 liter gemiddeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...