Spring naar bijdragen

AMC 258, 4.2 liter zescilindermotor


jeepertje
 Share

Recommended Posts

*AMC 258 (4.2 liter) zescilindermotor uit een Jeep Wrangler.

*Bouwjaar 1990 (laatste bouwjaar!).

*Kilometerstand ongeveer 35.000km’s.

*Inlaatcollector: Offenhauser Dual Port (voor een 390 tot 500 cfm 4barrel carburator van Holley of Carter.

*Spaghetti uitlaat: Pacesetter Dual Outlet Header, dus twee uitlaten mogelijk voor V8 geluid.

Geschiedenis van deze motor:

Deze motor is een van de laatste AMC 258 motoren die ze gemaakt hebben. Het bouwjaar van de motor is eind 1990, en deze zat gemonteerd in een Wrangler die begin 1991 voor het eerst werd ingeschreven.

Deze Wrangler heeft met zo’n 30.000km’s een accident tegengekomen en de motor is in 1998 ingebouwd geweest in mijn 1980 CJ-7. Sindsdien is deze voorzien met een betere in- en uitlaatcollector (nieuwprijs 690,00 euro).

Veel kilometers heeft deze motor nog niet afgelegd.

Begin 2007 is er een compressietest gedaan geweest en deze motor heeft nog perfect zijn compressie en oliedruk.

Wordt verkocht zonder alternator, servopomp en startmotor .

Maar met de in- en uitlaatcollectoren, met vliegwiel, volledige koppeling, ontsteking, benzinepomp, waterpomp, …

De T176 versnellingsbak is er eveneens bij.

Deze motor is tip top in orde, verbruikt en lekt geen druppel olie of koelvloeistof!

Deze motor heeft stukken meer vermogen in vergelijking met andere 258’s. Met 33” banden had ik nooit gebrek aan vermogen. Nu, na montage van 36” banden en sperren heb ik echter in 3de low in hevige modder net iets te kort en dit is de enige reden dat deze motor verkocht wordt

Reden van verkoop is het inbouwen van een Chevy 350 en automaat.

Reageren op: geert@jeepershome.be

Vraagprijs: 1.500,00 euro of een goed bod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...