Spring naar bijdragen

dashbord


Menno
 Share

Recommended Posts

Als je de gehele achterplaat wilt verwijderen zul je het raam moeten plat klappen,rubbers verwijderen en een 5tal torx schroeven verwijderen.Aan de zijkanten zitten ook nog eens 2torx schroeven. Om het het dashboardkastje te verwijderen, zitten aan beide zijde van de greep 2x 13mm moertje (dus 4totaal) deze kun je aan de achterzijde verwijderen. En 3kruiskopjes in het schanier van het dashboard klepje.Hierna kun je de greep met kast er zo uittillen.Om de kachelbediening te verwijderen zul je eerst het middenstuk moeten weghalen. Deze zit met een paar kruiskopjes vast aan de bovenzijde. Zodra deze weg is kun je de 4 schroefjes van de kachelbediening losdraaien en deze verwijderen. Het is misschien 15min werk dus het valt allemaal mee.

Gr,Ruud:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die 4 schroefjes heb ik er al uit, maar dan heb je de 2 kabels, die ogen van de kabels heb ik er ook af maar de buitenkabel zit ook vast op de bediening en er zit totaal geen speling in om te zien hoe je dit moet losmaken, laat staan weer terug monteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet beginnen met al het kunststof te demonteren. Daarna de meters en de schakelaars. Als je dat gedaan hebt, kun je wat meer zien. Normaal gesproken moet je de bediening van de verwarming er een eindje uit kunnen trekken, maar mogelijk zit er een kabel klem bij de radio ofzo. Of een eerdere bezitter heeft ergens een trekbandje omheen getrokken....:D

Overigens kun je, als je de plastic zooi van het dash en alle klokken/schakelaars/radio gedemonteerd hebt, de gehele kabeltros eenvoudig uit je dash halen. Dat werkt echt veel lekkerder, en is eigenlijk de enige manier om 'm ff lekker op te knappen.

Tevens kun je daarna heel eenvoudig de stalen frontplaat dementeren, en kun je meteen dat andere, bruine, dashboardprobleem ff aanpakken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die 4 schroefjes heb ik er al uit, maar dan heb je de 2 kabels, die ogen van de kabels heb ik er ook af maar de buitenkabel zit ook vast op de bediening en er zit totaal geen speling in om te zien hoe je dit moet losmaken, laat staan weer terug monteren

Bij de ene kabel kan je er van de onderkant in met6 een schroevendraaier. Zeg maar waar dat klipje ingklikt zit van de kabel. en dan proberen eruit te drukken. Die ander kabel is niet mogelijk. Heel voorzichtig wrikken met een schroevendraaiertje, maar de kans dat je het stuk maakt is groot(spreek uit ervaring, heb ze allebei er terug ingelijmd). Maar ook ik kreeg idd bijna de kachel unit er bijna niet uitgetrokken. idd eerst de rest afbreken en dan als laatste de kachel, dat werkt het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...