Spring naar bijdragen

YJ of TJ Type????


Recommended Posts

blink.gif Hallo allemaal,

Ik heb een Jeep Wrangler gekocht van 1989. Ik wil graag weten welk type jeep ik heb........ Op de papieren staat Wrangler softtop U9. Waar kan ik nu zien of het een YJ of een TJ is? En wat is het verschil tussen die 2?

Tja, zoals jullie zien...ik ben een beginner, maar ik loop er al helemaal warm voor, hoor. Af en toe nog wat hulp nodig en antwoord op wat vraagjes...

Alvast bedankt!!!!

Groeten: Pedrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot '96 zijn de YJ's gemaakt, vanaf '97 krijg je de TJ's.

Waar precies het verschil in zit.... ik kan je alleen wat verschillen aan de buitenkant vertellen, maar er zijn genoeg andere forummers die je de werkelijke verschillen kunnen vertellen, dus.....

In iedergeval heel veel plezier met je jeep en wie weet zien we elkaar!

En... wij zijn gek op foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De YJ heeft hoekige headlights, terwijl de TJ ronde headlights heeft. Volgens sommige Jeepers, is de YJ, vanwege zijn hoekige headlights, geen "echte" Jeep.

De TJ lijkt een beetje op "Vitamientje", de Jeep van Suske en Wiske (Vitamientje is eigenlijk een CJ).

sw12vitamientje.jpg

Sorry, maar een betere foto/scan van Vitamientje kon ik niet zo snel terugvinden.

Just my cent,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...