Spring naar bijdragen

toerenteller


besiland
 Share

Recommended Posts

hoi allemaal,

kan mij mischien iemand helpen met het oplossen van de storing aan mijn toeren- teller.

Ik ben inmiddels zover dat ik heb gecontroleerd of ik spanning krijg vanuit de motor (Groen/wit draadje), dit is zo ik weet wel niet hoeveel Volt. maar de spanningszoeker gaat branden toch doet de toeren teller het niet?

Is mijn toerenteller nu kapot of moet ik op een andere manier meten.

het is een Wrangler YJ '87

alvast bedankt voor de hulp.

GR. Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zo kun je het niet controleren....

Wat er op de groen/witte draad staat, is het bobinesignaal, afgegeven door de ontstekingsmodule.

Maar als je spanning meet, met losgekoppelde toerenteller, dan lijkt de draad goed.

De toerenteller heeft echter nog meer aansluitingen, als ik het goed heb in het totaal 3. De anderen zijn dan massa en +12V bij ingeschakeld kontakt.

Wil je een toerenteller echt testen, dan zul je dus dmv een "functiegenerator" een signaal moeten aanbieden.... Echter, zelfs de dealer zal zo'n apparaat niet bezitten! (Ik wel, maar ik ben dan ook geen dealer laugh.gif )

Maar als je de +12v en massa meet, en je hebt spanning op de groen/witte draad, dan lijkt het er op dat 'ie stuk is... huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...