Spring naar bijdragen

krukas 258


A.J
 Share

Recommended Posts

Daarvoor moet je wel een bepaald type hebben... let daar wel ff op!

quote]

Kan zijn dat ik het mis heb, maar wat ik uit diverse verhalen op internet heb kunnen opmaken is dat het niet veel uitmaakt. Je hebt alleen kans dat de zijde van de trillingsdemper te lang is en dat je hier wat af moet halen of een vulring ertussen moet doen. En er krukassen met een verschillend aantal contragewichten, het beste was de gene met de meeste (6 of 8) contragewichten dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvoor moet je wel een bepaald type hebben... let daar wel ff op!

(Mav kan je daar meer over vertellen, hij is (Was ?) ook met een stroker bezig.)

Ís.......

Maar bepaald type is niet noodzakelijk, reden dat ik voor de 1972-1980 (3214723) ga icm met de 707 drijfstangen (en gelukkig inmiddels heb), is dat deze 12 contragewichten heeft in tegenstelling tot de overige met 4 contragewichten (de 4.0 krukas heeft er 8) en dit de sterkste krukas is die in de 4,2 geleverd is.

Voordeel hiervan is een betere vibratiedemping en groter vliegwiel effect plus een soepeler lopende motor, wat het uiteindelijke koppel bij lage toeren ten goede komt.

De krukassen tussen 1972-1986 hebben inderdaad een 1cm langere shaft, deze moet eraf indien de 4.0 pullie gebruikt wordt of je doet er een 1cm spacer tussen in de andere gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mav, dus je bent er nog steeds mee bezig. Ben benieuwd hoe de nieuwe motor gaat bevallen. En je hebt inderdaad de sterkste en mooist lopende krukas heb ik begrepen. die 707 drijfstangen, is dat de lange uitvoering (4.0 blok 6.125"lang), voor nog meer compressie?

Ik ben al een tijdje bezig met informatie opzoeken en je komt steeds meer jeepers tegen die een stroker willen maken. Ik heb reeds een geslepen 258 krukas die ik erin kan bouwen, maar aangezien ik twee 4.0 blokken heb wil ik ze allebei ombouwen naar een stroker. Maar die tweede kan nog wel even wachten.

hieronder nog een aantal nuttige links over stroker motoren.

http://www.angelfire.com/my/fan/stroker.html

http://www.rockcrawler.com/techreports/stroker40/index.asp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...