kris Geplaatst January 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2008 De shackels op m'n CJ-7 uit '79 zijn 165 mm h.o.h. Dit is volgens mij 6". Wie kan mij vertellen wat nou de verhoging t.o.v. 'stock' is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2008 Als ik het goed heb, is het origineel 4" (ongeveer 10 cm) Je hebt dus 1" lift met deze shackles! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kris Geplaatst January 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2008 1"?? 6-4=2..toch, of maak ik een denk fout? Verder zijn heavy duty verenpakketten gemonteerd, 7 bladen voor en 9 bladen achter. Geeft dit misschien ook nog een lift? Wat heeft e.e.a. verder voor consequenties voor m'n sway-bar. Klopt het dat deze te kort lijkt? Zelfde geldt voor m'n shocks. Inmiddels Rancho RS5000 besteld. 12,88"/20,25". Transfercase lowering?, shims?, Gaat dit allemaal wel goed? Help! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MudMiep Geplaatst January 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2008 1"?? 6-4=2..toch, of maak ik een denk fout? 6-4=2 Het wiel zit in het midden van de veer, dus de verhoging is de helft. 2:2=1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2008 6-4 =2, Jup, hier ook! Maar je maakt inderdaad een denkfoutje: de shackle is weliswaar 2" langer, maar de vaste veerhand zit nog op dezelfde plek. de as ligt in het midden van de bladveer, dus daar is het resultaat 1"! Doordat de veren aan één kant lager komen te zitten, kanteld de as ook. Dat kun je weer opvangen met `shims´. Zeg maar keggen onder de as. Heavy duty pakketten kunnen lift geven. Maar dat hoeft niet... Dat ligt aan het type. Wanneer een Jeep middels de vering verhoogd wordt, worden de sway-bar connect's te kort. Dat heb je dus goed opgemerkt. Daar zijn langere exemplaren voor in de handel. Misschien is het verstandig om dan meteen disconnects aan te schaffen, zodat je de swaybar in het terrein los kunt nemen, wat weer extra wieluitslag opleverd. Een tranfercase lowering plaats je om de hoeken in de aandrijfas achter te beperken, en zodoende bovenmatige slijtage aan je kruiskoppelingen tegen te gaan. Ook voorkom je trillingen in de aandrijflijn. Feitelijk is het een lapmiddel... een andere aandrijfas met speciale kruiskoppelingen is beter. Mogelijk is daarvoor ook een aanpassing aan je tussenbak nodig, afhankelijk van het type. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2008 je hebt ook shackels met smeerbouten met een smeernippel erop dan veert het soepeler. ik heb ze rondom op mijn Jeep zitten. en het veert soepeler dan voorheen. en daarna heb ik ze ook aangepast op mijn Soes. en die veert nu ook soepeler dan voorheen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.