Spring naar bijdragen

kris

Forum member
  • Aantal bijdragen

    51
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over kris

  • Verjaardag 26/03/1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Wapenveld

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1976

kris's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Het project heeft een nieuwe eigenaar. Slot kan er op.
  2. I.d.d. rollend chassis met gemonteerde motor en body Zie ook de foto's. Verder: Nieuwe body (vanaf de Fillipijnen, "originele" matrijs) gemonteerd met: - 3 Inch body lift - nieuw masterbushing set poly (rood) - Shackle lift (met shimcompensatie) - nieuwe Rancho RS5000 rondom Stuurinrichting gemonteerd met: - nieuwe Superbox1 stuurhuis met xtreme duty bracket - nieuwe spoorstang v.v. Rancho RS9345 stuurdemper - nieuwe sway-bar v.v. JKS disconnects - nieuwe Borgeson havy duty stuuras met demping Volledig nieuw uitlaatsysteem gemonteerd met Hedman hedder Nieuwe Centerforce2 koppeling gemonteerd Remsysteem gemonteerd met: - nieuwe rembekrachtiger - nieuwe remcilinders - nieuwe custom remleidingen (rood) Brandstofsysteem gemonteerd met - nieuwe brandstofpomp - nieuwe EMPI 38/38E carburator - nieuwe D.U.I. HEI ontsteking gemonteerd incl. D.U.I. livewires Verder ligt klaar voor montage: - alle denkbare rvs gepolijste accesoires van Kentrol (deels gemonteerd, bv.diff. deksels en accu tray) - nieuwe verlichting rondom (deels gemonteerd) - nieuwe fender flares - nieuw dashboard Uiteraard alles gemonteerd incl. de benodigde nwe rvs bouten, sealings, pakkingen, lagers, etc. etc. etc. De auto is verder in principe compleet. Zit ook nog een complete softtop bij met rollbar. De delen welke nog niet gemonteerd dienen wel aangepakt cq vervangen te worden. In de avonduren ben je hier zeker nog een wintertje druk mee. Tevens nog liggen een compleet set losse (vervangings) bodypanelen van voor de gedachte nog een compleet nieuwe body aan te schaffen. Deze complete set mag weg voor
  3. Ja, kloppend kenteken en juiste VIN in chassis. Plaatje op schutbord en wielkast zijn nog aanwezig, gedemonteerd vanwege nieuwe body. gr. Kris
  4. Wat de liefhebber er voor geeft, en daarbij weet waar die aan begint en e.e.a.op waarde weet te schatten. Ik ga alleen in op serieuze interesse. Ik heb eigenlijk nu al spijt dat ik hier
  5. Iemand interesse om mijn restauratieproject over te nemen? Onderstaand wat foto's en een excellijstje voor een indruk. Bouwjaar 1978, 4,2 liter 6 in lijn. Investeringen Jeep.pdf
  6. Dank je wel, is besteld. heeft iemand misschien een aanwijzing voor het aanbrengen /spannen van de multiriem
  7. Ik bedoelde i.d.d. de multiriem. Ziet er goed uit, doe ik verder niks mee. Ontspannen heb ik anders opgelost. De spanner gelost, dan de spanrol van de as gehaald, deze kwam lekker makkelijk los en gaf vervolgens voldoende ruimte. Viel me trouwens tegen wat er verder nog allemaal gedemonteerd dient te worden om voldoende ruimte te scheppen om de dynamo naar boven te krijgen. Complete dynamo vervangen, gaat dat niet wat ver? De lekkage heeft een paar weken geleden plaatsgevonden en de olierestanten hebben hierdoor zo'n 1500 km kunnen inwerken op de lak om de wikkelingen. Vanavond alles grondig gereinigd op de spoeltafel en ontvet, Lijkt me toch voldoende? Alles blinkt weer als nieuw. De bovenste borstel i.d.d. vastgelubberd door alle vervuiling, onderste nog netjes. Probeer nu een nieuw setje ergens te bestellen. Iemand die me meer kan vertellen over die modificatie? Lijkt me wel wat, heb nu toch alles los liggen
  8. Avond. Ik wil vandaag of morgen de koolborstels van mijn dynamo uitwisselen. Wegens olielekkage door een defecte vuldop is e.e.a. sterk vervuilt, en naar horen gaat vettigheid i.c.m. koolstof niet goed. Inmiddels i.d.d. ook al laadproblemen. Iemand een procedure voor me? (en event. art.no. v/d borstels) Losbouten van de dynamo en afkoppelen lukt me nog wel, echter zie even niet hoe ik in zo min mogelijk stappen de distributieriem van spanning af krijg. En vervolgens weer op de juiste spanning terugkrijg. Auto heeft inmiddels 300k gelopen, wellicht verstandig de riem gelijk maar te vervangen? gr. Kris
  9. Dus wel. Het bedieningsmechanisme van de klepjes blijkt niet separaat te vervangen. Ik kom dus niet onder een nieuw spruitstuk uit, inmiddels besteld. Wat me verder opvalt is de enorme vervuiling in het gehele inlaatsysteem. De diameter van de intercooler aanzuigbuis is b.v. ten gevolge van deze "blubber" op zijn minst gehalveert. Ik snap dat dit door de EGR komt, en reinig het gehele systeem voor ik hermonteer. Ik krijg echter nu ook beeld bij hoe mijn inlaatkleppen eruit zullen zien !! Iemand ervaring met Diesel Air Intake Cleaners zoals Toralin?, ik wil straks na montage graag een keer nog het gehele systeem doorspoelen.
  10. Inmiddels is het probleem mij denk ik duidelijk. Het blijkt dat niet de motor defect is maar dat de problemen voorkomen uit een versleten bedienstang welke de kleppen aandrijft. Andere zijde hetzelfde probleem. Wat me verder opvalt is de mate van vervuiling van het inlaatspruitstuk. Het lijkt erop dat tengevolge hiervan de klepjes zijn gaan vastzitten of op z'n minst veel meer weerstand hebben geboden aan het aandrijfstelsel. Hierdoor waarschijnlijk het uitlubberen van de sparingen. Motor heeft 250.000 gelopen, mag dan ook denk ik? Iemand enig idee wat het artikelnummer kan wezen van deze stangetjes en waar te bestellen. Vanuit Amerikaanse site's krijg ik min of meer het idee dat de volledige spruitstuken moeten worden vervangen. Dit zal toch niet?
  11. Inmiddels weer thuis. Met 90 km/h over de alpen eigenlijk best te doen, houdt je nog lekker even in het vakantieritme. Bij een Nederlandse dealer uit laten lezen, code P1270, Swirlklepprobleem. Zelf ook nog uitgelezen met goedkope reader, code P2015 Na wat speurwerk bij onze Amerikaanse vrienden schijnbaar een bekend probleem. Ik begrijp dat t.g.v. lekkage van de luchtaanzuigbuis (ontwerpfout?) vanaf het luchtfilter er nog wel eens e.e.a. aan smerigheid de swirlklepmotor wil besmeuren, waardoor deze defect raakt. Prijsopgave reparatie ca.
  12. Dag allen, Ik sta op dit moment met mijn GC, 2006, 3.0 (bijna?) stil in Corsica. De (overigens gratis!) Diagnose van de plaatselijke Jeep dealer is een defecte "module corp papillon". Geen idee wat de man bedoeld, maar het beestje loopt nog wel, echter minimaal vermogen. Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn, en of er risico's aan verbonden zijn om gewoon door te rijden. Reparatie hier gaat minimaal 1 week duren, wegens het bestellen van module.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...