Spring naar bijdragen

ABS werkt al bij zachtjes remmen


Mark040
 Share

Recommended Posts

Jeep Cherokee limited 4.0 6line '91

hee mensen vraagje ik heb al heeeel veel gelezen over de abs en rem ellende van de cherokee maar echter heb ik weer net iets ander op het moment dat ik zachtjes rem begint mijn abs al meteen mee te werken niet vervelend dat hij naar 1 kant trekt maar je hoort het wel en je voelt het in je pendaal.

ook gaat bij elke keer remmen het lampje (jazeker) check engine branden heeft iemand misschien enig idee wat ik kan doen of komt het bekend voor want men remmen werken verder eigenlijk nog perfect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poolwielen en sensors al gecontroleerd? Ingrijpen bij licht remmen zou zomaar kunnen bij een verkeerd signaal.....

Anders mischien een kapotte ABS-pomp....

Ow.... welkom :)

sluit me aan; poolwielen schoonmaken en sensoren er goed dicht opzetten. het klinkt id als een verkeerd signaal en waarschijnlijk komt dit doordat de sensoren niet goed 'lezen'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaa die poolwielen heb ik helemaal schoongemaakt die waren gewoon rond van de modder haha maar ik voel het pedaal gwoon tikken en hoor de abs ook tikken maar als mijn abs pomp helemaal kapot zal zijn zou ik dan niet meer last hebben? en kan het ook aan de achter sensoren liggen of zitten die er niet in

Greetzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaa die poolwielen heb ik helemaal schoongemaakt die waren gewoon rond van de modder haha maar ik voel het pedaal gwoon tikken en hoor de abs ook tikken maar als mijn abs pomp helemaal kapot zal zijn zou ik dan niet meer last hebben? en kan het ook aan de achter sensoren liggen of zitten die er niet in

Greetzz

Ja die zitten er wel in,en juist deze zijn vrij onderhevig aan vuil/remslijpsel.

Het afstellen mag je beslist nooit doen met voelermaten of andere metalen voorwerpen,ook schoonmaken niet met metalen gereedschappen.

Het afstellen kan je het beste doen met het karton van een pakje vloei.Dit is dubbelgevouwen zo ongeveer de juiste maat.

Ik betwijfel dat je pomp kapot zou zijn want dan zou je eigenlijk slechter gaan remmen en hoor je de pomp ook constant draaien.

Alhoewel een constant draaiende pomp niet per definitie kapot hoeft te zijn,er kan ook iets anders kapot zijn waardoor hij constant druk verliest en de pomp blijft pompen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja met die poolwielen moest ik toch wel met een schroevendraaier aan de gang om ze weer van de modder en weet ik het te ontdoen maar dan haal ik morgen mijn achter trommels er af en daar nog is even kijken maar de sensoren moette er dus wel dicht op staan?

iemand nog ervaring met trommels verwijderen?

Ps Super forum!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trommels achter zijn vrij eenvoudig te verwijderen.Aan de achterzijde(onder) zit een gleuf daardoor kan je met een schroevendraaier het zelfstellende mechanisme(tandwieltje) terugdraaien.Wanneer je hem ver genoeg teruggedraaid hebt kan je de trommel zonder weerstand er zo af halen.

Wanneer je hem weer terugmonteerd niet vergeten wanneer de trommel erop zit even het tandwieltje weer terug te stellen.

De rem moet zeer lichtjes aanlopen na het stellen,let op dat je hem niet te strak afsteld want dan loopt de rem echt vast.

Aan je handrem hoef je niets af te stellen.

O ja vergeet niet de handrem er af te halen voordat je de trommel er afhaalt,scheelt een hoop gevloek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb zojuist even naar een kennis gebeld die uitleesapparatuur heeft maar natuurlijk weer niet voor mijn jeep hij zij tege mij als je de sensoren bij de wielen los stekkert en op de stekker meet moet hij 11.2 of 11.4 volt geven op moment dat het wiel draait. ga het zo even proberen als hij minder gaf is de sensor kapot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...