Spring naar bijdragen

TJ Error Code 21


Senti
 Share

Recommended Posts

Hey,

Als nieuwe Jeep-owner zit ik met het volgende.

Heb me net een TJ van 97 aangeschaft en zit met de volgende error-code:

21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature.

Hebben jullie misschien enig idee waar ik kan beginnen zoeken/kijken/sleutelen ?

bedankt,

Senti

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "oxygen" sensor is niets anders dan....... De lambda sonde!! Deze zit in je uitlaatspruitstuk gemonteerd, hij lijkt op een soort "bougie"...

Zo'n ding is lastig te controleren... De spanning die hij afgeeft, varieerd tussen 0 en 1 volt, afhankelijk van de hoeveelheid "onverbrande koolwaterstoffen" in de uitlaatgassen.

Er zijn hier eigenlijk maar twee mogelijkheden, als je het zelf wil proberen: Stekker schoonmaken, en als dat niet helpt, de sonde vervangen, en hopen dat het probleem verholpen is! blink.gif

En anders zul je toch echt naar de dealer moeten....... wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het uitlaatspruitstuk zit aan de linkerkant van de motor ( in rijrichting gezien...).

Het is dat "roestige" onderdeel wat direct aan de motor geschroefd zit, en waarop aan de andere kant de uitlaat zit aangesloten. Net voor de koppeling spruitstuk/uitlaat zit de sonde er in geschroefd!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...