Spring naar bijdragen

Temperatuurmeter.


Reinder
 Share

Recommended Posts

Hallo,na het probleem dat ie niet wou starten met het contactslot, maar is inmiddels opgelost door mede jeepers ze weten zelf wel wie dat waren nog bedankt allemaal maar er is nog een probleem als ik de auto start dan gaat de temp.m helemaal naar de rechter hoek als de auto loopt dan zakt hij weer naar normaal.wie heeft er nog een idee wat dat kan zijn.

Groeten,Reinder.

Veendam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,na het probleem dat ie niet wou starten met het contactslot, maar is inmiddels opgelost door mede jeepers ze weten zelf wel wie dat waren nog bedankt allemaal maar er is nog een probleem als ik de auto start dan gaat de temp.m helemaal naar de rechter hoek als de auto loopt dan zakt hij weer naar normaal.wie heeft er nog een idee wat dat kan zijn.

Groeten,Reinder.

Veendam.

ik heb het ook. lijkt me een meter te zijn voor de accu en hoeveel capaciteit ie nog heeft. toen ik laatst de accu leeg had en aan de lader had ging de meter bij het starten maar een klein beetje naar rechts. vervolgens bij volle accu gaat ie helemaal naar rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch raar...

't Kan natuurlijk zijn dat de spanningsregelaar van de metertjes bij het starten ff de weg wijt raakt..

Haal anders de commando draad eens van de startmotor (dunne draadje) en probeer eens te starten met de sleutel. Als de meter dan ook uitslaat, weet je dat het blijkbaar zo hoort. Gebeurt het niet, dan heeft het toch met de startmotorstroom te maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus....

Zit ik ff in de schema's te neuzen.. en wat denk je???

Wordt de temperatuursensor tijdens starten gewoon ff overbrugd door het contactslot!!!!!:wacko:

Met andere woorden: Het hoort zo!!! Blijkbaar een functie om de meter te testen!! Dat zal afstammen van de uitvoering met het temperatuurlampje ipv de meter, waarbij die functie écht nut heeft!

Jeep... je blijft je verbazen! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha :wacko:

Ieder z'n vak, KrachtKoe!

Maar hieronder even de betreffende schema delen, met wat uitleg:

Allereerst het Instrumenten paneel en z'n aansluitingen:

post-160-12873017526306_thumb.jpg

In het donkerblauwe kader zie je het "highline" dash, mét temp meter. In de rode cirkels zie je van links naar rechts de meter en de aansluiting A1 op de stekker van het paneel.

In het groene kader zie je het "lowline" dash, mét temp lamp. In de rode cirkels zie je van links naar rechts de lamp en de aansluiting A1 op de stekker van het paneel.

In het gele kader, de bekabeling van het instrumentenpaneel, zie je in de rode cirkels, van links naar rechts:

- Aansluiting A1, dus de stekker op de instrumentengroep.

- De aftakking, bij de bulheadconnector, van de draad naar het contactslot (de boosdoener :lol:).

- De temperatuurschakelaar (bovenste) of temperatuur zender (onderste) in de motor, afhankelijk van het type instrumentenpaneel.

Dan het contactslot:

post-160-12873017528837_thumb.jpg

Als je van links naar rechts de blauw/groene cirkeltjes volgt (De cirkeltjes geven de stand van het contactslot in -startstand- weer.), zie je uit het 2e cirkeltje een draadje vertrekken. Onder het slot staat daarbij: "inst clstr". Dat is de draad die op de aftakking bij de bulkheadconnector uitkomt!

Als je dus de sleutel in de startstand draait, zet je via dat draadje dus massa op aansluiting A1 van het instrumentenpaneel! Bij een lowline zal het lampje oplichten (nuttige test!), en bij de highline zal de meter vol uitslaan (beetje onzin).

Het "probleem" is hiermee dus verklaard!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...