Reinder Geplaatst December 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2007 Hallo,na het probleem dat ie niet wou starten met het contactslot, maar is inmiddels opgelost door mede jeepers ze weten zelf wel wie dat waren nog bedankt allemaal maar er is nog een probleem als ik de auto start dan gaat de temp.m helemaal naar de rechter hoek als de auto loopt dan zakt hij weer naar normaal.wie heeft er nog een idee wat dat kan zijn. Groeten,Reinder. Veendam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2007 Slechte massa aan het blok? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Hallo,na het probleem dat ie niet wou starten met het contactslot, maar is inmiddels opgelost door mede jeepers ze weten zelf wel wie dat waren nog bedankt allemaal maar er is nog een probleem als ik de auto start dan gaat de temp.m helemaal naar de rechter hoek als de auto loopt dan zakt hij weer naar normaal.wie heeft er nog een idee wat dat kan zijn.Groeten,Reinder. Veendam. ik heb het ook. lijkt me een meter te zijn voor de accu en hoeveel capaciteit ie nog heeft. toen ik laatst de accu leeg had en aan de lader had ging de meter bij het starten maar een klein beetje naar rechts. vervolgens bij volle accu gaat ie helemaal naar rechts. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Toch raar... 't Kan natuurlijk zijn dat de spanningsregelaar van de metertjes bij het starten ff de weg wijt raakt.. Haal anders de commando draad eens van de startmotor (dunne draadje) en probeer eens te starten met de sleutel. Als de meter dan ook uitslaat, weet je dat het blijkbaar zo hoort. Gebeurt het niet, dan heeft het toch met de startmotorstroom te maken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reinder Geplaatst December 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Hallo, Jeepers ik zal het morgen even controleren wat jullie nu als tip doorgeven hou jullie op de hoogte alvast bedankt. Groeten,Reinder. Veendam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheep Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Die van mij doet dat ook. Met contact uit zakt hij ook niet terug naar nul-stand. Dan bij starten loopt ie naar rechtsboven om als de motor loopt een kloppende waarde aan te geven. Zolang ie dat doet, zie ik geen noodzaak hier wat aan te doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Och.. ook al is er geen noodzaak toe... het is wel leuk om uit te zoeken waarom dit gebeurt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Dus.... Zit ik ff in de schema's te neuzen.. en wat denk je??? Wordt de temperatuursensor tijdens starten gewoon ff overbrugd door het contactslot!!!!! Met andere woorden: Het hoort zo!!! Blijkbaar een functie om de meter te testen!! Dat zal afstammen van de uitvoering met het temperatuurlampje ipv de meter, waarbij die functie écht nut heeft! Jeep... je blijft je verbazen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Knap dat je dat uit de schema's kan halen. Ik zit ook wel eens in de schema's te neuzen, maar zonder Tomtom raak ik er niet uit. (met Tomtom ook niet) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Haha Ieder z'n vak, KrachtKoe! Maar hieronder even de betreffende schema delen, met wat uitleg: Allereerst het Instrumenten paneel en z'n aansluitingen: In het donkerblauwe kader zie je het "highline" dash, mét temp meter. In de rode cirkels zie je van links naar rechts de meter en de aansluiting A1 op de stekker van het paneel. In het groene kader zie je het "lowline" dash, mét temp lamp. In de rode cirkels zie je van links naar rechts de lamp en de aansluiting A1 op de stekker van het paneel. In het gele kader, de bekabeling van het instrumentenpaneel, zie je in de rode cirkels, van links naar rechts: - Aansluiting A1, dus de stekker op de instrumentengroep. - De aftakking, bij de bulheadconnector, van de draad naar het contactslot (de boosdoener ). - De temperatuurschakelaar (bovenste) of temperatuur zender (onderste) in de motor, afhankelijk van het type instrumentenpaneel. Dan het contactslot: Als je van links naar rechts de blauw/groene cirkeltjes volgt (De cirkeltjes geven de stand van het contactslot in -startstand- weer.), zie je uit het 2e cirkeltje een draadje vertrekken. Onder het slot staat daarbij: "inst clstr". Dat is de draad die op de aftakking bij de bulkheadconnector uitkomt! Als je dus de sleutel in de startstand draait, zet je via dat draadje dus massa op aansluiting A1 van het instrumentenpaneel! Bij een lowline zal het lampje oplichten (nuttige test!), en bij de highline zal de meter vol uitslaan (beetje onzin). Het "probleem" is hiermee dus verklaard!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Ik blijf het knap vinden <_< Toch nog een vraag: Wat is Lowline en wat is Highline? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Uitvoering. Standaard en luxe, zeg maar. FF onder elkaar: Lowline: Highline Dit is van model '86, dus het kan iets anders zijn. Maar het komt dus neer op minder meters en meer lampies! <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 = Duidelijk. Ik wist dat vooral de oudere modellen vaak dus de lowline uitvoering hebben (vooral in de States zelf). Ik moet er niet aan denken, zo'n grote brandstofmeter, moet heel confronterend en frustrerend zijn <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reinder Geplaatst December 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Hallo,Wrangler nou zo ver kom ik ook niet met mijn kennis in schema's en al dat doormeten nou wrangler een vette pluim ik hoef me dus niet ongerust te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.