Spring naar bijdragen

velgen maat JK


laredo
 Share

Recommended Posts

hoi hoi

we hebben plannen om de Jk wat hoger te maken.. niks extreems.. denken aan een 2 of 2,5 inc verhoging met een paar maten hogere banden.

maar zit nu met de velgen.. op de standaart alu. velgen (7j) kan een grotere band.. maar krijg dan problemen denk ik met de binnekant hij loopt aan denk ik. oplossing is spoorverbreders.. maar kan ook naar andere velgen een 8 j die verder naar buiten valt..

Nu is mijn vraag hier hebben we de ET waarde.. zag velgen met een et waarde van 40 ( 8j ) maar weet niet of dat past?? in amerika lees ik natuurlijk niks over ET waardes daar praten ze ook 4 inc of 4,5 inc of backspace.. tja.. hoe kan ik dat vergelijken..

wie weet kan me informeren zijn die ET waardes milimeters???

Laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet erg lastig.. zoals het plaatje hieronder:

backspace.jpg

ET waarde is hetzelfde als de offset. Dus als je de breedte weet en de backspace in inches kun je eventueel zelf de ET waarde uitrekenen.

(het is maar vanaf welke kant je rekent, vanaf het midden (ET) of vanaf de achterkant (bs)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
hoi hoi

we hebben plannen om de Jk wat hoger te maken.. niks extreems.. denken aan een 2 of 2,5 inc verhoging met een paar maten hogere banden.

maar zit nu met de velgen.. op de standaart alu. velgen (7j) kan een grotere band.. maar krijg dan problemen denk ik met de binnekant hij loopt aan denk ik. oplossing is spoorverbreders.. maar kan ook naar andere velgen een 8 j die verder naar buiten valt..

Nu is mijn vraag hier hebben we de ET waarde.. zag velgen met een et waarde van 40 ( 8j ) maar weet niet of dat past?? in amerika lees ik natuurlijk niks over ET waardes daar praten ze ook 4 inc of 4,5 inc of backspace.. tja.. hoe kan ik dat vergelijken..

wie weet kan me informeren zijn die ET waardes milimeters???

Laredo

ik heb mijn jk unl. succesvol verhoogd dmv verhogingset en bandenset van procom. banden op bestaande velgen geven geen problemen, misschien bij extreme uitslag wielen iets aanlopen. de delar zegt dat die uitslag te blokkeren is. spoorverbreders vind ik niet echt een optie en nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb mijn jk unl. succesvol verhoogd dmv verhogingset en bandenset van procom. banden op bestaande velgen geven geen problemen, misschien bij extreme uitslag wielen iets aanlopen. de delar zegt dat die uitslag te blokkeren is. spoorverbreders vind ik niet echt een optie en nodig.

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de breedte van de banden, te brede banden op de originele velgen vragen om spoorverbreders of andere velgen. Anders krijg je toch flinke stuur problemen.

Overigens is de uitslag wel te beperken, maar eerder het inveren is vaak het probleem. Dat ga je tegen met langere 'bump-stops'. Ik denk dat je dat ook bedoelde?

De dealer had geen problemen met de verhoging? (vaak vinden ze het maar niks omdat ze daar geen ervaringen mee hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...