Spring naar bijdragen

"HOWTO" vervangen Bougiekabels / verdelerkap Jeep GC met gasinbouw


patnee
 Share

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb een GC van 1994 (foto's volgen) en hij loopt wat onregelmatig stationair (en in de lage toeren) sinds 1 week. Nou vermoed ik de bougiekabels, maar ik ben niet zo'n goede knutselaar (alles waar ik goed bij kan waag ik een poging). De Jeep heeft Gas inbouw, weet niet hoe het zit met wat je wel en wat je beter niet kan demonteren dan.

Anyhow, wellicht dat iemand zin heeft om het tegen vergoeding voor me te doen, materiaal zal ik dan zelf inkopen. Tevens rommelt de katalysator, kan dit mogelijk ook een oorzaak zijn van het onregelmatig in de lage toeren?

Hoor het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Als je even verteld waar je woont. Er zijn verschillende forummers die willen helpen.

Ik woon in Zuid Limburg en na 3 jaar GCen op gas heb ik dit wel al eens verholpen. Dus laat maar horen.

Dat is harstikke mooi, ik woon zelf in Driebergen, maargoed, ik rij op Gas en Limburg is ook weleens leuk :wacko:. Ik ga eerst even de kat eronderuit halen, als die dan nog raar doet hoor je van me. Kan je me anders een PM sturen met je tel. nr. en gewenste vergoeding? Voor de feestdagen is niet nodig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn YJ had losliggend materiaal in de katalysator. Startte toen heel slecht en liep ook slecht stationair. Kat eraf en alles was opgelost. Kan dus bij jou ook deel van het probleem zijn. Succes.

Dank, ga ik morgen proberen. Domme vraag: Als ik die katalysator eronderuit haal, dan heb ik waarschijnlijk een stuk pijp te kort. Kan ik eerst testen met een stuk zinken regenpijp ofzo en een flinke slangenklem voordat ik een nieuwe katalysator bestel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, ga ik morgen proberen. Domme vraag: Als ik die katalysator eronderuit haal, dan heb ik waarschijnlijk een stuk pijp te kort. Kan ik eerst testen met een stuk zinken regenpijp ofzo en een flinke slangenklem voordat ik een nieuwe katalysator bestel?

Ik heb het keramische blok dat in de kat zit, verpulverd en eruit gegoten. (eerts de kat ertussenuit natuurlijk)

Daarna de lege kat weer terug geplaatst. Werkt best.

Er zijn er ook die een los stuk uitlaatpijp ertussen hebben gemonteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...