Jump to content

patriot

Forum member
  • Content count

    6
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

patriot last won the day on February 12 2016

patriot had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Patriot
  • Bouwjaar
    2008
  1. Een reactie op mijn bericht van 13 november j.l. De zoektocht naar het probleem van de brandende kerstboom op mijn dasch bord uiteindelijk gevonden (heeft mij twee dagen zoeken gekost) Er bleek n.l. een contact in de grote stekker bij de ABS pomp scheef gedrukt te zijn (je komt er ook zo lekker bij) Na dit opgelost te hebben functioneerde dan alles ook weer normaal. Na een dag of twee gingen de ABS en ESP lampjes weer branden en toen heb ik een paar zwarte woorden gesproken. En toen maar radicaal de beslissing genomen om de ABS pomp uit te bouwen. Deze toen opgestuurd via een bevriende relatie naar een revisie bedrijf om hem na enkele dagen weer retour te mogen ontvangen na het aftikken van 300 euro. Dit revisie bedrijf heeft eerst de pomp getest of het probleem hier ook werkelijk zat, en is toen pas tot revisie overgegaan. Zou het niet de pomp zijn geweest dan was ik alleen maar 35 euro kwijt geweest voor het testwerk. Nu de gereviseerde ABS pomp ingebouwd is blijven de lampjes uit! Alleen nu nog de vraag hoe lang? Hopelijk komt er geen vervolg op dit relaas...... p.s. inmiddels is de Patriot weer APK goedgekeurd, ik moest alleen voor de zoveelste keer weer een stuurkogel vervangen.
  2. Mijn auto is een Patriot van januari 2008 - 2.4 liter - km stand 110.000. Het voorgaande probleem heb ik ook geruime tijd gehad en alle adviezen uit dit forum opgevolgd. Eerst alles eens uit laten lezen, toen bleek dat er te weinig stroom aankwam bij de ABS pomp. De grote stekkers van de ABS pomp en de Engine Controle unit behandeld met WD 40,de gevertjes bij de remschijven schoon gemaakt en jawel het probleem was opgelost (dacht ik). Enkele dagen bleven de lampjes uit, om vervolgens weer te gaan branden en gelijktijdig gingen ook de lampjes van de 4x4 wiel aandrijving - handrem en het foutmeldingslampje (motorblokje)op het dashbord branden. Als ik nu de handrem aantrek knippert het lampje hiervan, en als ik de handrem weer loslaat blijft hij weer constant branden.Dus al met al een vervroegde kerstmis op mijn dashbord. De auto start en loopt normaal,alleen heb ik de indruk dat hij stationair iets minder mooi rond draait. Iemand dit ooit eerder meegemaakt? Het probleem nu is dat ik over enkele weken op APK keuring moet,iemand een advies?
  3. Zoals reeds eerder aangegeven ben ik met de Patriot op "bezoek" geweest bij Car-support in Krimpen a/d ijssel. Car support is geen tussen handelaar maar de fabrikant van schokbreker veren en hulpveren waardoor er een grote kennis en ervaring aanwezig is wat betreft het maken en produceren van schokbreker veren. Na mijn auto bij hun op de brug te hebben gezet is er gelijk een team van 4 man aan het werk gegaan. In eerste instantie werd er voor gekozen hulpveren te maken binnen in de bestaande achterveer. Na een paar uren werk waren deze klaar en gemonteerd. Maar bij nadere test was men niet tevreden met het resultaat en de hoge kwaliteits eis die men zichzelf opgelegd had. Er werd besloten complete nieuwe achterschokbreker veren te gaan maken die nagenoeg hetzelfde comfort zouden geven als origineel, maar die wel een grotere belasting konden verdragen, iets wat mijn doelstelling ook was. Dat dit niet zo maar 1-2-3 gaat moge duidelijk zijn. Uiteindelijk na 11 uur aan een stuk hard te hebben door gewerkt was alles klaar. En stond mijn Patriot op nieuwe veren. Achter +/- 2.5 cm hoger gezet waardoor hij nu heel mooi waterpas staat. De belasting ( lading ) achterin mag 35 % hoger zijn als normaal zonder dat hij "inzakt" en je mag er nu b.v. een grote caravan of hele zware aanhanger met een grotere kogeldruk aanhangen zonder dat de rijkwaliteiten worden beinvloed. Maar de grootste verassing kwam toen ik met de auto naar huis reed. Ik herkende de Patriot niet meer. Het "zoekende" wat hij voorheen had was helemaal verdwenen. zijn rij-kwaliteiten waren echt verbeterd zonder aan comfort in te moeten leveren. Kortom ik ben enorm blij dat ik deze beslissing genomen heb. De technische gegevens kan ik hierbij niet aangeven omdat ik deze gewoon niet heb, en bovendien lijkt het mij verstandig dit ook aan de fabrikant zelf over te laten. Mijn dank gaat uit naar de "crew" van Car-Support die dit "probleem" zo netjes en vooral deskundig heeft opgelost.Voor iedereen zijn deze veren nu te koop, want ze worden gewoon in hun assortiment opgenomen. Voor verdere info: Car Support.nl
  4. Na nog enig verder onderzoek te hebben gedaan, is de optie om de Australische Murchison veren zoals hier reeds ter sprake is gekomen niet aan te schaffen. En wel om de volgende redenen mij aangeraden door verschillende veren producenten. Het kan heel goed mogelijk zijn dat een auto die voor de Australische markt geleverd is aan andere voorschriften/specificaties ( dus maten/afmetingen/sterkte ) van veren en eventuele schokbrekers moet voldoen. Dus de kans is heel groot dat het dan hier niet past. Nu staat er voor 2 Februari een afspraak gepland bij de fabriek van Carsupport in de buurt van Rotterdam die dan e.a. speciaal gaan maken voor mijn Patriot. Word vervolgd.
  5. Heel erg bedankt super! Met deze gegevens ben ik in Nederland weer opnieuw fabrikanten gaan benaderen en heb nu een welwillend oor gevonden bij Carsupport. Eventueel zijn zij bereid voor de Patriot een veer te gaan ontwikkelen, mijn auto zou dan eventueel als proef project gebruikt gaan worden. Eerst wil ik nog even verder onderzoek gaan doen met deze Murchison veren ( prijs transport en montage kosten hier ter plaatse etc ) en hiervan afhankelijk een beslissing gaan nemen wat te doen, want bij Carsupport kunnen ze begrijpelijkerwijs nu nog geen prijs gaan noemen, dit is geheel afhankelijk van het aantal uren wat er in de fabricage gaat zitten. Ik zal daarvoor ook naar de fabriek moeten gaan en dat is voor mij ook een 250 km rijden ( enkel ) waar ik dan ongeveer een halve tot een hele dag moet wachtten ( en als ik pech heb nog een overnachting moet nemen.) Maar toch een groot compliment al voor deze firma dat ze de uitdaging aangaan. Verdere suggesties van forum gebruikers zijn nog altijd hartelijk welkom. Van het verdere verloop zal ik jullie op de hoogte gaan houden zodra ik meer bijzonderheden heb. En hopenlijk kunnen verdere forum gebruikers hier hun voordeel mee doen.
  6. Om te beginnen, ik ben nieuw hier, maar toch al een aantal jaren een Jeep fan. Eerst een aantal jaren een Cherokee 4.0 LTD en sinds kort de bezitter van een Patriot. 2.4 i - benz - handgesch. Op de Cherokee had ik achter een extra bladveer + hulpveren laten monteren omdat er toch af en toe met een zware last gereden werd. Dit was mij zeer goed bevallen. Op mijn nu pas aangeschafte Patriot wilde ik dit dus ook weer laten doen, nu echter een hulpveren set. Maar wat schets mijn verbazing voor deze auto is helemaal geen hulpveren set te koop, tenminste wat mijn zoekpogingen tot nu toe hebben opgeleverd. Wie o wie kan mij verder helpen aan het adres van een fabrikant of leverancier van een hulpveren set voor de auto, want ik heb nu een serieus probleem, want als de achterzijde van de Patriot zwaar belast word gaat hij helemaal door de knieën.
×