Jump to content

Koperdraad

Forum member
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

About Koperdraad

  • Birthday 05/29/1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1992

Recent Profile Visitors

831 profile views

Koperdraad's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Koperdraad

    -Gespot-

    Grappig, nooit enig aandacht aan deze rubriek besteed, totdat ik vandaag ineens naast een dikke zwarte TJ stond. Met daarop de oplossingen die ik al een tijdje zocht, hoe monteer ik mijn derde remlicht op de tirecarrier en kan ik de orignele trekhaak hier nog onder monteren....deze had al de optie's die ik zocht. Het kan dus toch!
  2. Mijn status van het koppelingspedaal is sinds kort veranderd. Deze komt 4 van de 5 keer niet helemaal meer terug. Pedaal staat dan ineens 2 a 3 cm meer naar achteren t.o.z van het rempedaal, Iemand een idee?
  3. Je mag best zeuren Siert, ik verwacht dat als ik een nieuwe sensor bestel (CROWN) dat ik gewoon een goede vergelijkbare krijg en niet een geknepen versie die in de min tolerantie zit. Ben er pas achtergekomen na wat spuiten met wd40 dat dat wel erg makkelijk van elkaar afglijd. Vorige week weer een nieuwe besteld en deze is weer anders, dan vorig jaar (waarschijnlijk een andere chinese fabriek).
  4. Ik zoek een ruitenvloeistof tankje van een wrangler YJ 1992 Die van mij is lek gegaan, maar op een nogal rotte plek hierdoor is deze lastig te fixxen. Alle pompjes heb ik nog en werken dus die zoek ik niet. Wie heeft er nog ziets liggen?
  5. heel het euvel is opgelost. Het blijkt nu dat de nieuwe tps sensor iets dunnere polen heeft dan de oude connector. Hierdoor was er met stilstand goed contact maar zodra ik ging rijden trad er uiteraard storing op. Ik heb de oude stekker weg geknipt en vervangen voor drie geisoleerde persverbinders. Ben nu weer 800km verder zond er storing.
  6. Nou de krukas sensor is het ook niet.... was trouwens een fluitje van een cent deze verwisselen.
  7. Setje van 4 stuks spoorverbreders te koop Iets minder dan 4 cm verbreding vraagprijs: 100€ 5x114,3 of 5x4,5" komen van een wrangler YJ
  8. Mijn jeep ging vanochtend weer hortend en stotend over de weg…zucht. Dacht dat ik het euvel wel gevonden had, de draadbreuk bij de tps sensor. Deze heb ik inmiddels gesoldeerd en de waardes waren met de multimeter goed. Gisteren een uurtje gereden en na een driekwartier ff het gevoel of er ineens weer een vuiltje in de sproeier kwam. Vanochtend gestart en het was mij al eerder opgevallen, bij het eerste gas geven valt de motor iets terug hij reageert bij koud ineens anders. Nu na 5 minuten op de weg horten en stoten bij laag toerental. Vorig jaar heb ik van alles vervangen. Benzine filter, bobine, kaarspitjes en kabels, tps sensor, verdelerkap. Foutcodes er uit gehaald. Nu alleen nog foutcode 12 , maar dat is van het loskoppelen van de accu… Zit nu te denken om krukassensor maar gaan te vervangen. Iemand nog suggesties?
  9. Ik heb dan wel een een YJ maar zit eigenlijk met hetzelfde euvel, af en toe wil hij nog wel eens schokken en inhouden. Al het bovenstaande behalve dan de injectoren heb ik vorig jaar vervangen. Misschien toch ook maar eens gaan kijken naar die krukas of nokkenas sensor
  10. Ik zoek een tire carrier swing away voor op een bumper. Liefst een Smittybilt voor een classic achterbumper. Heeft iemand zo iets liggen?
  11. Ab ik heb je even een Pb gestuurd.
  12. Hallo, Zag dat mijn lampbehuizing weer minder wordt. Hebben mensen ervaring met LED koplampen in een Jeep Wrangler YJ?
  13. Bijna een jaar verder, maar wou het toch nog even op reageren qua oplossing. De middelste draad/stekker had een draadbreukje waardoor deze niet goede de waardes doorgaf aan de sensor. Hierdoor ging de auto knallen en bokken. Dit had ik tijdelijk opgelost dmv een bypass te creeëren, voor 90% opgelost, rondje Benelux gereden en benzineverbruik was ook weer redelijk. Vorige maand auto weer uit de schuur getrokken, en weer problemen. Ondertussen zon aliexpress setje sleutels besteld om stekkers uit elkaar te peuteren. TPS stekker uitelkaar gehaald en de middelste stekker voorzien van een nieuw draad en soldeer. Alles weer in elkaar gezet, en heel belangrijk dan de boel resetten dmv de accu loshalen, anders blijft de fout hangen. Nu loopt de Jeep eindelijk weer voor de volle 100%.
×
×
  • Create New...