Spring naar bijdragen

Hans Ve

Forum member
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Hans Ve's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Goedemiddag allen, Weet iemand van jullie of er losse koplamp glazen (rechts voor) voor een GC ZJ in de handel zijn? Heeft iemand er misschien 1 liggen? Mvg Hans
  2. Hoi Jeeped, bedankt voor de info; nu ik er langer over nadenk kraakte de as eigenlijk al vrij vlot na de revisie heel af en toe. Ik heb er toen 2 flaconnnetjes LS bijgevoegd. Het "kraken" gebeurde toen eigenlijk niet meer maar komt de laatste maanden vaker terug en lijkt erger te worden. Ik vrees wederom voor een dure reparatie. Mvg Hans
  3. Hoi EJG, De revisie is uitgevoerd door een specialist. Het is een LS as met een aluminium behuizing van de diff (ik weet zo gauw het type niet) Ik heb er destijds zelf nog 2 flaconnetjes LS bij gedaan (gekocht bij een officiele dealer). Bedankt voor je reactie. Gr Hans
  4. Goedemiddag allen, ik heb een ZJ van 1996; hij heeft nu 368.000 km op de teller en loopt nog heel goed. Bij 320.000 is de achteras gereviseerd. Het probleem is dat ik steeds vaker een krakend geluid hoor ergens bij de achteras/diferentieel. Het doet zich voor na een tijd gereden te hebben als ik dan bv voor een verkeerslicht sta en vervolgens de hoek om moet hoor ik dat (ongezond klinkende) krakende geluid:(. Als ik ergens moet stoppen en kan vervolgens rechtdoor hoor ik het gekraak niet. Eerst dacht ik dat het misschien het ABS systeem was maar daar lijkt het steeds minder op. Graag jullie ideeen. Mvg Hans
  5. Hallo Ricardo, Sorry dat ik pas zo laat reageer; het vervangen van het filtertje is een fluitje van een cent; 3 boutjes loshalen, oude filter eruit en de nieuwe erin en klaar is Kees. De prijs van het filtertje weet ik niet meer precies; volgens mij iets boven de € 10,=. Zowel Prins dealers als onafhankelijke gas-inbouwers hebben ze meestal wel op voorraad. Mvg Mvg
  6. Hoi Ricardo, ik heb ook iets dergelijks gehad; bij mij lag de oorzaak in een vervuild filter tussen de verdamper en de injectieunit. Op de site van Prins staat een dergelijk filtertje als spare-part vermeld. Mvg Hans
  7. Hallo Tommi, ik heb een orgineel CG hondenrek voor je. Mail me je telefoonnummer maar even om eea af te spreken. Mvg Hans
  8. Goedemiddag Jeep liefhebbers, ik zal me even voorstellen; mijn naam is Hans Vehof ik woon in Ambt-Delden (Overijssel). Ondanks dat ik deze zeer informatieve site al diverse keren heb bekeken heb ik me zojuist als lid aangemeld. Sinds eind februari 2007 rijdt ik in een GC ZJ 5.2 van 1996 met een G-3 Prins gasinstallatie.Ik heb nu ruim 30.000 km probleemloze km's afgelegd. Hiervoor reed ik in een Volvo 940 op gas bij 515.000 km heb ik deze auto verkocht en vervolgens de Jeep gekocht. Volgens mijn vriendenkring mankeerde er iets aan mijn verstandelijke vermogens. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat je een CG niet met je verstand koopt maar om de beleving. Daarbij komt dat de afschrijving op een oude Jeep een fractie is van de afschrijving op een nieuwe middenklasse auto; dat ie dan een tikkeltje meer brandstof gebruikt moet je maar op de koop toenemen. Tenslotte is autorijden in een Jeep eigenlijk een hobby en hobbies kosten nu eenmaal geld. Nu 30.000 km later zijn ze stil en elk van hen moet toegeven dat het geluid van een V8 toch wel iets heeft. Ook is het opvallend hoe vaak de aanhanger mét Jeep tegenwoordig geleend wordt. Sinds begin van deze week heb ik een probleempje met het contactslot; ik kan hem alleen nog starten als ik met een kleine schroevendraaier de "retaining screw" naar links opzij duw. Het lijkt erop dat er in het slot iets loszit. Mijn vraag aan jullie; heeeft een van jullie iest dergelijks ook al eens gehad en is een slot dan nog te repareren? Zo niet waar kun je een nieuwe bestellen en wat gaat zoiets ongeveer kosten? Met vriendelijke groeten, Hans Vehof
×
×
  • Nieuwe aanmaken...