Spring naar bijdragen

Ruanna

Forum member
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Ruanna last won the day on November 5 2013

Ruanna had the most liked content!

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2002

Ruanna's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Lastige beslissing ... Nadat ik gisteren normaal gezien de Jeep op zou halen zag ik bij aankomst al dat het niet goed zat. Verstuiver 5, de bevestiging bout is afgebroken en geen draad meer. Zoals we allemaal weten, slecht tot niet bij te komen. In 5 minuten stond hier weer voor de deur en had ik hem te koop aangeboden. We waren inmiddels uurtje verder en ik had zo'n beetje elke nationaliteit aan de telefoon gehad voor de Jeep. Er deze nacht eens over geslapen [ al kwam er weinig van] . Keuze's maken, wat ga je doen? Ding afgeven voor weinig geld en op zoek gaan naar iets anders? Ben zelf mens van de "korte pijn" en dus moet je logisch nadenken. Jeep reed voorheen top. Schakelt goed, kachel gemaakt, nieuwe voorbanden erop. Het verlies dat gepakt moet worden....Weegt dat op tegen de auto? Of investeer je nog wat? De man van de garage eens gebeld en boel besproken. Het is een wereldvent, denkt altijd mee en probeert het beste voor zijn klanten te doen. Deze middag weer de garage ingereden....dan de boel maar los en repareren. Jammer dat er voorheen zulke onkundige mensen aan deze auto geprutst hebben. Daar pluk ik nu de vruchten van, aan de andere kant...hij is netjes, schadevrij en rijd zalig. Soms snap je niet dat mensen zo'n auto kopen als je fatsoenlijk onderhoud niet kunt betalen en dus maar prutst. Want ik denk dat het daar op neer gekomen is bij deze Jeep....men wilde wel...maar men kon niet. Hoe dan ook, de auto nog eens nagelopen....verder is hij top dus toe maar. Verwacht geen verdere problemen en we wagen het er maar op...
  2. Helaas toch slecht nieuws, achterste bout is gebroken en dus moet de kop er alsnog af.... Maar daar begin ik niet meer aan, gaat zo de deur uit
  3. Inmiddels duidelijk hoe of wat...vanavond weer rijden met het ding
  4. Vanavond onderweg naar huis hoorde ik plots een vreemd geluid. De dieselstank kwam je tegemoet..... Bij de 5e verstuiver lag retourleiding los en ook zat de verstuiver zelf los. Op de brug eens e.e.a gedemonteerd, de 5e moet er nog uit...daar maak ik "luikje" voor morgen. Maar ik kwam iets heel vreemds tegen en wel het volgende: Bij het los draaien van de 3e verstuiver en het uitnemen van de lange bevestigingsbout kwam er hoop koelwater mee naar boven? Vol ongeloof dit met grote verbazing eens nagekeken en na het losdraaien van reservoirdop kwam er weer scheut uit? Voor ik iets op de schroothoop gooi probeer ik logisch na te denken. Hij liep niet warm, koelwaterverlies 0,0 ook bij hogere snelheden nooit 1 centje pijn gehad. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is, maar tocdh geen problemen mee gehad tot dusver. Iemand enig idee of dit veel voorkomend probleem is en hoe of wat verder? Mijn redenering was morgen: Nieuwe retourleiding halen, pakkingen voor de verstuivers , olie verversen en boel dichtbouwen. Liep ervoor ook prima, maar vind het wel bijzonder vreemd. Wie weet nuttige info/raad? Alvast bedankt voor jullie input
  5. Zo is het ook, funfactor is bijzonder hoog en dan neem je veel voor lief. Heb aantal jaar een ML 400 CDI gereden, dat was pas een bodemloze put, ken geen auto die slechter gemaakt is. Grotere troep moet nog uitgevonden worden, ze vroegen me na aanschaf van een Jeep..wat doe je nu toch? Maar heb nog nooit zoveel lol gehad, en dat is echt waar. Nu heb ik een CRD, prima auto verder maar mis wel het geluid van een dikke V6 / V8 op benzine als je gas geeft. Is hier helemaal niet te rijden zo'n ding anders had er al lang 1 gestaan. Dus kan me je gevoel helemaal voorstellen...echt TOP
  6. Kachel laten maken, nieuwe kleppen erin, motortje vervangen..laat de sneeuw maar komen. Meteen even gewassen en heerlijk rondje gereden.
  7. Gefeliciteerd met de GC, 5,9 maar liefst haha. Zelf lang de 4.0 gereden en was er prima over te spreken, wat ik toen begreep was dat de 5.2 en 5.9 meer last van de aandrijflijn hadden dan de 4.0. Ach moet eerlijk zeggen met de onkosten enz, heb auto's gehad waar ik nog geen 10,- aan wilde besteden maar met de Jeep kon het me niks schelen.Was het na 1 KM alweer vergeten....
  8. De Jeep in Turnhout, gierlesesteenweg zitten hun. Buiten de 2 kleppen word er nog spijltje vervangen wat niet in het filmpje voorkomt, maar de man verzekerde mij dat dit echt beter was om wel te doen. Anders was ik voor 100,- minder klaar geweest. Maar vond het bedrag zo laag dat ik niet na hoefde te denken hierover.
  9. Een oud topic en toch wil ik er graag op reageren. Zelfde probleem met de Jeep.... Tuurlijk rond gaan bellen, 1e adres vroeg voor reparatie 1250,- EX BTW. Toen ik afgelopen week bij de dealer moest zijn voor kleinigheid kwam dit ter sprake en de chef monteur liep naar het magazijn en haalde daar de kleppen tevoorschijn. Kosten plaatje bij de dealer 300,- inclusief montage .....13.00 binnen brengen....15.00 ophalen, met bon en garantie... Dus niet elke Jeep sloperij/monteur rekent zelfde merk ik wel en vind het prijsverschil belachelijk groot. Zeker nu het bij de dealer gedaan is voor stukken minder, normaal is het omgedraaid. Vond het de moeite van vermelden waard....
  10. Mijn jeep doet het puur op de 100KM/H, daar onder en boven is het weg. Gokte zelf op de banden? Aangezien die achter niet top meer zijn.
  11. Klopt, heb de verlenger besteld voor 35,- en die is morgen al binnen. Ben ik er al even klaar mee voorlopig. Ga Jeep parts eens bellen en vragen hoe het met die achterbank zit...desnoods is dat zeker een oplossing. Dacht misschien is het leder anders van structuur en past het niet bij de voorstoelen...zodoende.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...