Spring naar bijdragen

ploffen en inhouden na 5 km rijden


Recommended Posts

Hallo medejeepers. Alles goed onderhouden en pas een nieuwe Lambda sensor erop, heb ik weer wat anders. Na een goede start,rijdt het uitstekend, echter op de rijksweg na 5 km, dus hij wordt net warm, gaat het hortend en stotend met ploffen in de uitlaat. Na een hachelijke paar minuten,loopt het weer als een zonnetje! Zelfs kickdown met veel vermogen.

Zijn er mischien sensoren en/of onstekingsonderdelen welke de opwarming niet meer verdragen? Ik zal eerst morgen maar eens info naar een nieuwe CPS sensor(na 16 jaar en 250K km mag dat wel) Dan misschienh een nieuwe Ignition coil?. Bougies en kabels en verdeler zijn nieuw en droog.

Alle vacuumleidingen en aardingen ok. MAP,TPS,CTS,MAT hebben meer met mengverhoudigen vandoen? Of zou hier ook nagekeken moeten worden?

Ballast Resistor (kleine ceramisch UFO links onder de motorkap)? Wel ik hoop iets te lezen van ervaringen van anderen:bye1::):bye1:

P.S geen compu meldingen dus alleen 55

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor je reactie Jeeperd. Ik heb waarschijnlijk geen problemen met de KAT. De Ignition Coil (bobine) gehaald vanochtend bij B&S voor 32 euros en na montage proef gereden. Wel alle kontakten ,waaronder ook de behoorlijk geroeste aarding. schoongemaakt en ingevet. Hij loopt als een tiet! Veel fellere accelaratie en geen inhouden meer. hopelijk. Voor as donderdag toch een afspraak gemaakt voor het vervangen van de CPS. Veel problemen voor de toekomst hiermee te voorkomen.:yes::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...