Spring naar bijdragen

Remschijven


Peter
 Share

Recommended Posts

hallo,

Vandaag eindelijk nieuwe remschijven en blokken gemonteerd. Ging in eerste instantie goed,kreeg alles prima los niets vastgeroest. Echter na en proefritje bleek dat m'n remmen wel erg aanlopen,dat een en ander zich nog moet zetten prima maar ik kon met de hand m'n wiel niet meer draaien. Iemand sugesties? hou best van sleutelen maar het uit elkaar halen en opnieuw opbouwen van mijn remklauwen gaat me waarschijnlijk boven de pet. Maar ja het gaat wel om nijn remmen toch best belangrijk. Heb voorlopig de oude remblokken gemonteerd en hij loopt nu niet meer aan. Maar pak voorlopig toch het B Kadetje maar.

Groetjes Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...

De grootste kans is dat de remzuiger of de klauw niet meer "soepel" kunnen bewegen!

Om dat te verhelpen moet waarschijnlijk toch echt de klauw uit elkaar....

Bij je oude blokken zit zowel de zuiger als de klauw in een andere stand, de blokken zijn immers versleten en dus dunner!

Kun je de klauw, wanneer de remzuiger teruggeduwd is, makkelijk heen en weer bewegen? En is de remzuiger met niet al te veel druk terug in de klauw te drukken?

Allemaal vragen, die je nu allereerst moet beantwoorden. Mischien valt het allemaal erg mee, en kun je de reparatie gewoon zelf uitvoeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt niet goed idd...

Gelukkig is een remzuiger nog wel te doen... met 2 personen en een blokje hout haal je hem er zo uit.

Demonteer daarvoor eerst de klauw van de fuse, en neem de remblokken er uit.

Houdt dan een blokje hout tussen de klauw, en laat een helper VOORZICHTIG de rem intrappen. Zo kun je gecontroleerd de zuiger er uit halen. Draag wel een bril, want remolie in je ogen kan je een oog kosten!

Daarna de handel goed schoonmaken en onregelmatigheden in cilinder wegpoetsen met een fijn schuurpapiertje.

Daarna de zuiger schoonmaken en de ringen vervangen, waarna de zuiger weer in de cilinder geplaatst kan worden. Je kunt ook een komplete nieuwe zuiger kopen, wat eigenlijk beter is!.

Daarna alles weer monteren, en ontluchten. Ook een mooie gelegenheid om meteen de remolie te verversen!

LET OP: doe het reviseren van de remklauwen kant voor kant! Anders heb je aan beide zijden de zuiger er uit liggen! Je kunt natuurlijk wel in één keer ontluchten!

Ow ja: als je de klauw er toch af hebt: Controleer en reinig meteen even de bussen waarover de gehele klauw kan glijden. Hierna monteren met schoon kopervet!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe,

Eindelijk vrijdag. Vanmorgen op tijd begonnen en ach de revisie valt wel mee eerst zuigers uitgeperst vervolgens alles schoongemaakt en vervolgens nieuwe o ring en stofkap/ring geplaats. Tot zover zat alles reuze mee. Rechtsvoor alweer gemonteerd en even ontlucht. Nou dan de andere kant maar. Alles teruggemonteerd nu alleen nog maar ontluchten. Tering wat zit dat ontluchtingsnippeltje vast zeg. Ietsie meer kracht zetten.......nog ietsie meer kracht zetten......krak,KRAK????Gloeiende gloeiende gloeiende nippeltje afgebroken,waarom zetten die takke yanks ook alles zo idioot vast. Afijn de rest van de dag bezig geweest met uitboren van nippeltje. Ga voorlopig maar ff met de fiets naar het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...