Peter Geplaatst August 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2004 hallo, Vandaag eindelijk nieuwe remschijven en blokken gemonteerd. Ging in eerste instantie goed,kreeg alles prima los niets vastgeroest. Echter na en proefritje bleek dat m'n remmen wel erg aanlopen,dat een en ander zich nog moet zetten prima maar ik kon met de hand m'n wiel niet meer draaien. Iemand sugesties? hou best van sleutelen maar het uit elkaar halen en opnieuw opbouwen van mijn remklauwen gaat me waarschijnlijk boven de pet. Maar ja het gaat wel om nijn remmen toch best belangrijk. Heb voorlopig de oude remblokken gemonteerd en hij loopt nu niet meer aan. Maar pak voorlopig toch het B Kadetje maar. Groetjes Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2004 Tja... De grootste kans is dat de remzuiger of de klauw niet meer "soepel" kunnen bewegen! Om dat te verhelpen moet waarschijnlijk toch echt de klauw uit elkaar.... Bij je oude blokken zit zowel de zuiger als de klauw in een andere stand, de blokken zijn immers versleten en dus dunner! Kun je de klauw, wanneer de remzuiger teruggeduwd is, makkelijk heen en weer bewegen? En is de remzuiger met niet al te veel druk terug in de klauw te drukken? Allemaal vragen, die je nu allereerst moet beantwoorden. Mischien valt het allemaal erg mee, en kun je de reparatie gewoon zelf uitvoeren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst August 28, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2004 Ik kon de remzuiger met grote moeite terug duwen. Dus ik vrees dat je gelijk hebt en dat een en ander toch uit elkaar moet. In ieder geval bedankt zal me mentaal voor gaan berijden op dit klusje. bedankt, groet Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst August 28, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2004 Bereiden is natuurlijk met een korte ei. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2004 Klinkt niet goed idd... Gelukkig is een remzuiger nog wel te doen... met 2 personen en een blokje hout haal je hem er zo uit. Demonteer daarvoor eerst de klauw van de fuse, en neem de remblokken er uit. Houdt dan een blokje hout tussen de klauw, en laat een helper VOORZICHTIG de rem intrappen. Zo kun je gecontroleerd de zuiger er uit halen. Draag wel een bril, want remolie in je ogen kan je een oog kosten! Daarna de handel goed schoonmaken en onregelmatigheden in cilinder wegpoetsen met een fijn schuurpapiertje. Daarna de zuiger schoonmaken en de ringen vervangen, waarna de zuiger weer in de cilinder geplaatst kan worden. Je kunt ook een komplete nieuwe zuiger kopen, wat eigenlijk beter is!. Daarna alles weer monteren, en ontluchten. Ook een mooie gelegenheid om meteen de remolie te verversen! LET OP: doe het reviseren van de remklauwen kant voor kant! Anders heb je aan beide zijden de zuiger er uit liggen! Je kunt natuurlijk wel in één keer ontluchten! Ow ja: als je de klauw er toch af hebt: Controleer en reinig meteen even de bussen waarover de gehele klauw kan glijden. Hierna monteren met schoon kopervet! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst August 28, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2004 Bedankt voor de werkinstructie. Ga het vrijdag proberen mits het weer meewerkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst August 30, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2004 Vanmidag revisiesetjes besteld bij Ira automaterialen in breda. Bijzonder prettig geholpen door ene Guido,zelf ook Jeep Wrangler rijder. Kosten circa 12 € per setje dus voor de kosten hoeven we het niet te laten. Kan niet wachten tot vrijdag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2004 Pff... inderdaad! Succes vrijdag!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst September 3, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2004 Hehe, Eindelijk vrijdag. Vanmorgen op tijd begonnen en ach de revisie valt wel mee eerst zuigers uitgeperst vervolgens alles schoongemaakt en vervolgens nieuwe o ring en stofkap/ring geplaats. Tot zover zat alles reuze mee. Rechtsvoor alweer gemonteerd en even ontlucht. Nou dan de andere kant maar. Alles teruggemonteerd nu alleen nog maar ontluchten. Tering wat zit dat ontluchtingsnippeltje vast zeg. Ietsie meer kracht zetten.......nog ietsie meer kracht zetten......krak,KRAK????Gloeiende gloeiende gloeiende nippeltje afgebroken,waarom zetten die takke yanks ook alles zo idioot vast. Afijn de rest van de dag bezig geweest met uitboren van nippeltje. Ga voorlopig maar ff met de fiets naar het werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2004 oei... da's idd niet lekker... Let er goed op, dat er geen boorkrulletje oid in de cilinder achterblijft! Anders kun je met een paar weken weer opnieuw beginnen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst September 3, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2004 ja ik haal hem toch weer helemaal uit elkaar,weet ik zeker dat er geen rotzooi in zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2004 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst September 3, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2004 ja ja ik begin het al te leren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst September 8, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2004 Nou leer het dus nog niet, Dinsdag voorzichtig ontluchtingsnippel uitgeboord. Hierbij eerst boor en vervolgens linkse tap gebroken Hierdoor bleek echter ook de schroefdraad beschadigd heb dus maar besloten om twee nieuwe klauwen te monteren,het gaat tenslotte om m'n remmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 8, 2004 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2004 Hij gaat lekker Peter... Als je zo van voor naar achter werkt, heb je ongeveer volgend jaar een heel nieuw onderstel.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst September 8, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2004 ja en dan is de body aan de beurt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst October 7, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2004 Hehe, Een paar weken geen tijd gehad maar afgelopen weekend nieuwe/gereviseerde remklauwen gemonteerd. Met tranen in m'n oogjes stukje gereden,wat heb ik m gemist . Maar hij rijd en remt weer perfect. p.s 102€ voor twee gereviseerde klauwen,geen geld toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2004 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2004 Nee... idd, da's een koopje! Weet je zeker dat ze niet van een opel kadett zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter Geplaatst October 7, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2004 Had gekund maar t kadettje heeft trommels voor . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.