Spring naar bijdragen

liften


he-man
 Share

Recommended Posts

Bijvoorbeeld:

Full Traction 3,5" Bolt on kit

SkyJacker 3"

De vraag is natuurlijk hoe hoog/extreem je wilt gaan. Voor de velgen die je vanaaf hebt opgehaald wink.gif heb je in principe aan 3" of 3,5" genoeg. Wil je later naar 33'ers zul je naar de grotere setjes moeten kijken.

Een regel die vaak op gaat is dat hoe hoger je gaat hoe meer onderdelen je moet gaan aanpassen om het spul heel te houden. Denk aan o.a., stuurinrichting, aandrijfassen, tussenbak e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Mav ©@Aug 25 2004, 00:34

Bijvoorbeeld:

Full Traction 3,5" Bolt on kit

SkyJacker 3"

De vraag is natuurlijk hoe hoog/extreem je wilt gaan. Voor de velgen die je vanaaf hebt opgehaald wink.gif heb je in principe aan 3" of 3,5" genoeg. Wil je later naar 33'ers zul je naar de grotere setjes moeten kijken.

Een regel die vaak op gaat is dat hoe hoger je gaat hoe meer onderdelen je moet gaan aanpassen om het spul heel te houden. Denk aan o.a., stuurinrichting, aandrijfassen, tussenbak e.d.

<div align="right">

oke dank jullie wel jongens ik ga ff kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by he-man@Aug 25 2004, 18:01

oke dank jullie wel jongens ik ga ff kijken

<div align="right">

We hebben een 3" lift laten doen bij OFF Road Utrecht. Helaas is dat een grote fout geweest. De schade aan de auto na een paar dagen off road Tunesie, was gigantisch.

Grote gaten in de voorste wielkasten en gelukkig net niet de accu geraakt. Hadden te lange (denk swaybars) geinstalleerd.

31" banden zijn TE GROOT, die slopen je hele auto als je de wielkasten niet serieus en rigoreus aanpast. Staat perfect, maar blijf dan wel op de verharde weg.

Daarnaast een 10% meer benzine verbruik, volledige ontregeling van snelheid en KM meterkes. Dit moet ik nog steeds aanpassen, maar na Jeepland gaan de standaard banden er weer onder dus ik doe daar niets meer aan.

Of gooi er 30" onder.

Procomp Shocks zijn totaal waardeloos.

Inmiddels al 1 compleet om zeep na 3000 km, vervangen en de ander moet nog vervangen worden.

Als deze nieuw zijn rijdt dat wel goed, maar na een paar duizend kilometer zijn ze echt wel versleten. Een verkeersdrempel is al een probleem.

Mijn ervaring heeft geleerd dat als je echt terrein wilt gaan rijden het beter is eens langs tegaan op een groot event en eens te zien wat er links en rechts aangepast is bij de verschillende Cherokees.

Vooral je voorste schokdempers zou ik niet op bezuinigen.

Zorg dat je altijd een reserve bij je hebt.

Achteraan hebben we heavy duty bladveren met een extra leaf. Is niet optimaal maar voldoet. Zorg dat er extra zware klemmen opzitten.

Bij mij waren ze die vergeten, gelukkig dit op tijd gezien anders waren ze dwars door de banden heen gegaan. Stonden in een perfecte X.

Dan nog wat beschermplaten voor, midden en als nog geld over kan een beschermingsplaat voor de tank ook geen kwaad.

Success,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lullig te horen van je schade Mikev.

Was dit een complete kit of losse onderdelen

Je zegt zelf "te lange swaybar's"

Maar zijn je bump stops nog standaard of zijn deze ook verlengd

Als je deze verlengd kan het wiel nooit gaan aanlopen in de wielkast.

Ken een XJ'er met een 4" lift, Swaybar 6" end links en flink langere bumpstops, en hij rijdt zonder problemen met 31" in het terrein en geen aanpassingen aan de wielkasten.

Het betreft hier overigens een Skyjacker kit.

Dat je meer brandstof verbruikt en een afwijking in je km. teller is natuurlijk vrij logisch, hogere rol- en luchtweerstand en een grotere afrolomtrek van de grotere banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ogdak@Aug 27 2004, 15:05

Lullig te horen van je schade Mikev.

Was dit een complete kit of losse onderdelen

Je zegt zelf "te lange swaybar's"

Maar zijn je bump stops nog standaard of zijn deze ook verlengd

Als je deze verlengd kan het wiel nooit gaan aanlopen in de wielkast.

Ken een XJ'er met een 4" lift, Swaybar 6" end links en flink langere bumpstops, en hij rijdt zonder problemen met 31" in het terrein en geen aanpassingen aan de wielkasten.

Het betreft hier overigens een Skyjacker kit.

Dat je meer brandstof verbruikt en een afwijking in je km. teller is natuurlijk vrij logisch, hogere rol- en luchtweerstand en een grotere afrolomtrek van de grotere banden.

<div align="right">

lekker belangrijk of mijn teller het wel doet

als hij het maar in de modder doet rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inst1.jpg

De opstaande pin, was 3cm te lang. Dit heeft de gaten veroorzaakt.

Staat nu een kortere tussen en geen problemen meer.

Originally posted by Ogdak@Aug 27 2004, 14:05

Lullig te horen van je schade Mikev.

Was dit een complete kit of losse onderdelen

Je zegt zelf "te lange swaybar's"

Maar zijn je bump stops nog standaard of zijn deze ook verlengd

Als je deze verlengd kan het wiel nooit gaan aanlopen in de wielkast.

Ken een XJ'er met een 4" lift, Swaybar 6" end links en flink langere bumpstops, en hij rijdt zonder problemen met 31" in het terrein en geen aanpassingen aan de wielkasten.

Het betreft hier overigens een Skyjacker kit.

Dat je meer brandstof verbruikt en een afwijking in je km. teller is natuurlijk vrij logisch, hogere rol- en luchtweerstand en een grotere afrolomtrek van de grotere banden.

<div align="right">

Volledige kit.

Hele punt waar het mij omgaat is dat je naar een zogenaamde specialist gaat, uitlegd wat je wilt en waarvoor. 10 dagen Tunesie.

Dus duidelijk om een paar serieuze trips te maken. En dat deze zogenaamde specialisten er zelf totaal geen kaas van gegeten hebben.

Je haalt de auto op en met een big smile wordt er verkondigd dat alles prima in orde is en dat de auto rijdt als een zonnetje, ja in hun botte verstand.

Op de weg van Utrecht kwamen we er achter dat boven de 90km per uur die wagen niet op de weg was te houden. Na een paar kilo lood was dit opgelost, maar 1 van de achterbanden liep toch wel snel leeg iedere keer.

Het is dat die lui te ver zitten om iedere week naar toe te rijden, heb het allemaal bij mijn dealer neergelegd en die lost het nu allemaal. Factuur gaat gewoon naar Urecht, rasprutsers.

Die aanpassing voor KM is wel noodzakelijk met al die flitspalen kan een paar kilometer hier het verschil maken tussen geen boete of 1000/2000 euro.

Als men dan de expert is, had men gewoon dat aan moeten passen, oh ja men wist het wel maar men was het vergeten.

Positieve hieraan is dat er minder KM op de teller komen...

Wil mijn V8 volgend jaar ook verhogen, enkele kennissen hebben die Skyjackers eronder staan en behalve 1 kapotte schokdemper in Tunesie hebben die toch geen problemen.Dit zijn 2,3 of 2.5inch kits, voor die V8 kom ik al gauw aan de 6'want deze ligt standaard al een pak lager.

Toch nog maar eens langs bij B&S zeker ?

Enfin, aldoende leert men.

En Viviane wil die Cherokee toch niet verkopen, zij vindt die Liberty een japanse doos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...